Pentru a lucra in ActionScript 3 cu un element din Scena se foloseste numele lui de instanta (cel care se scrie in panoul Properties, in casuta unde e scris "<Instance Name>"), dar se pot folosi si obiectele (imagini, simboluri) din panoul Library. Acest lucru e si mai avantajos deoarece pot fi adaugate dinamic si interactiv in prezentarea Flash mai multe instante ale aceluiasi obiect din Library, folosind ActionScript.
Pentru a putea folosi in AS3 obiectele aflate in Library, trebuie ca acestea sa fie asociate cu o Clasa, prin activarea optiunii "Export for ActionScript", care se gaseste la sectiunea "Advanced" in fereastra ce se deschide cu click-dreapta pe obiectul respectiv din Library si se alege optiunea Properties (vedeti imaginea de mai jos).
// Definire variabile a caror valori vor fi folosite pt: // distanta 'x' si 'y' si rotire var dist_x = 38; var dist_y = 38; var rot_z = 0; // Definire bucla for care va fi executata de 3 ori // La fiecare executie creaza, defineste si adauga cate o instanta la Patrat for(var i:int=0; i<3; i++) { // Creaza instanta de obiect pt. Patrat // Patrat este clasa ce reprezinta obiectul din Library var ins_patrat:Patrat = new Patrat(); // Seteaza distantele 'x', 'y' si rotire ins_patrat.x = dist_x; ins_patrat.y = dist_y; ins_patrat.rotationZ = rot_z; addChild(ins_patrat); // Adauga instanta in Scena // Modifica variabilele prin care se definesc distantele 'x', 'y' si rotirea // Astfel, la fiecare executie "for()" instanta e adaugata in pozitie diferita dist_x += 88; dist_y += 88; rot_z -= 23; }- Acest cod creaza si adauga in prezentarea Flash trei instante ale obiectului Patrat, fiecare cu proprietatile pentru distantele 'x', 'y' si rotire diferite. Explicatii mai detaliate sunt in script.
Clasa asociata unui element din Library poate fi editata, se pot adauga instructiuni si metode noi care sa fie aplicate instantelor create cu acea clasa.
Se da click-dreapta pe obiectul din Library care are legatura cu o clasa, si se alege Edit Class.
Dupa ce se adauga instructiunile necesare in documentul cu aceasta clasa, trebuie salvat (cu numele clasei) in acelasi director unde e si documenul FLA.
- Vedeti tutorialul Editare clasa la obiecte din Library.
Prima linie ...<br> Alta linie...
#id { letter-spacing: 2px; }
var elm = document.getElementById("theID"); var content = elm.innerHTML; alert(content);
echo "Adresa URL: http://CoursesWeb.net";
She does not paint that landscape. - Ea nu picteaza acel peisaj.
Ella no canta esa canciĆ³n. - Ea nu canta acel cantec.