Curs Flash

Una din principalele facilitati date de (IK), Inverse Kinematics (Cinematica inversa), este usurinta de a anima miscarile unei structuri de "Bones", numita pe scurt Armature.
Stratul "Armature" (din Timeline) poate urmari o serie de pozitii si sa efectueze calculele necesare pentru a misca de la o pozitie (pose) la alta.
Stratul Armature are cateva optiuni specifice in panoul Properties. Daca dati click pe un Layer (Strat) Armature, veti putea accesa optiunile lui din Properties, care apare ca in imaginea urmatoare.
Optiuni Armature

1. Creare Pose Frame si animatie la o Armature

Crearea unei animatii la o structura de legaturi cu "bones" (pe scurt, la o Armature) e mai mult arta decat stiinta. Sunt o multime de detalii ale miscarii unei Armature, cum ar fi: viteza de miscare in momente diferite, elasticitatea miscarii, aspectul de continuitate si naturalete al ei, etc.
Adobe Flash are optiuni pentru realizarea si controlul acestor proprietati si se pot realiza prin modificarea legaturilor (lungime, pozitie, rotatie) in cadrele de pozitie (Pose Frame) care se creaza in Stratul Armature (numit si "Pose Layer" [Strat de pozitie]). Acest tip de Strat are figura unei persoane in stanga numelui.
- Pose Frame este un cadru similar cu Keyframe (folosit in animatia "Motion Tween"), cadrele din animatia unei Armature pot fi manipulate asemanator cu cele din "Motion Tween" (vedeti in lectiile anterioare despre animatia Motion Tween).
- Pose Frame marcheaza un punct in Timeline unde este definita exact pozitia obiectului pozitionat.
- Intre doua "Pose Frame" Flash realizeaza singur animatia, miscarile de trecere de la unul la celalalt.

Diferenta majora dintre un "Pose Frame" si un Keyframe este aceea ca la un Pose Frame poate fi setata (modificata) doar pozitia Simbolului sau Formei cu "bones", nu se pot efectua efecte de culori sau alte proprietati.
- Solutia pentru a adauga efecte de culori la animatia unei Armature este, dupa ce a fost creata, sa fie transformata in Simbol Movie Clip.


Iata un exemplu simplu de creare animatie la o Armature, se foloseste "Exemplu Bones cu Symbol" din lectia precedenta; efectuati urmatorii pasi:
1. Descarcati si deschideti fisierul FLA - Ex. Bones cu Symbol
2. Dati click pe stratul Armature_2. Asigurati-va ca, in Properties Options -> Type este setat Authoritme.
Click-dreapta pe Cadrul 25 in stratul Armature_2 si alegeti Insert Pose
3. La acest Pose Frame creat, modificati pozitia figurii din Scena (tragand de legaturi, brate, picioare) si testati rezultatul apasand Ctrl+Enter.
  - Imaginea urmatoare arata Timeline-ul animatiei Armature, cu noul "Pose Frame" (cadru de pozitionare) si proprietatile specifice Stratului Armature.
Proprietati Armature si Pose Frame
Animatia rezultata va fi ceva asemanator cu aceasta:
- Ca si la Motion Tween, se poate aplica Ease Stratului Armature, se pot adauga oricate "Pose Frame" sunt necesare animatiei, pentru a crea o mai mare varietate de miscari.
- In Timeline se pot copia, lipi, sterge si goli cadre din animatie prin optiunile ce apar la click-dreapta pe Frame-ul respectiv.

Daca se apasa click pe un Frame din animatie, vor fi selectate toate cadrele ei; iar daca acestea fiind selectate, se da click-dreapta pe ele si se alege "Insert Frame", va fi adaugata inca o serie intreaga de cadre simple, cat e numarul celor selectate.
- Pentru a selecta un singur Frame, se tine apasata tasta Ctrl si se da click pe el.

- Daca se misca pozitia figurii in Scena, la un Cadru care nu este "Pose Frame", la cea mai mica modificare a pozitiei, acel cadru va fi transformat in Pose Frame.
- Pentru a retine un anumit timp o pozitie fixa (a "ingheta" miscarea pt. un interval) in cadrul animatiei Armature, se copie de mai multe ori acelasi Pose Frame in Cadrele din jurul lui; prin click-dreapta pe acel "Pose Frame", se alege Copy Pose, apoi, click-dreapta pe cadrele simple de langa el si se da Paste Pose.
- Stergerea unui cadru se face cu Remove Frame, dupa ce se da click-dreapta pe el. Clear Pose sterge continutul din Scena de la acel cadru, dar el ramane in animatie.

2. Proprietati pentru Bones

Pe langa proprietatile specifice stratului Armature, acest tip de animatie poate fi editata si prin proprietatile fiecarui "Bone" (os), prin care se pot realiza diferite setari fiecarei legaturi in parte, ajutand la un control sporit in modificarea figurii.
Cand se apasa click pe un "bone" si acesta este selectat, in panoul Properties apar proprietatile lui, ca in imaginea urmatoare.
Proprietati Bone

- Un Bone poate fi lungit prin mutarea Simbolului pe care-l leaga (din coada lui). Acesta se poate muta cu "Free Transform Tool".

Pentru a misca un bone (si pe cele legate de el) fara a misca legatura parinte (de care acela e legat), se tine apasata tasta Shift si se misca osul (bone) cu "Selection Tool".

Un Test simplu in fiecare zi

HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Ce tag se foloseste pentru a adauga liste in elemente <ul> si <ol>?
<dt> <dd> <li>
<ul>
 <li>http://coursesweb.net/html/</li>
 <li>http://www.marplo.net/html/</li>
</ul>
Care valoare a proprietatii "display" seteaza elementul ca tip bloc si afiseaza un punct in fata?
block list-item inline-block
.some_class {
  display: list-item;
}
Care instructiune JavaScript transforma un obiect in sir JSON.
JSON.parse() JSON.stringify eval()
var obj = {
 "courses": ["php", "javascript", "ajax"]
};
var jsonstr = JSON.stringify(obj);
alert(jsonstr);    // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
Indicati clasa PHP folosita pentru a lucra cu elemente HTML si XML in PHP.
stdClass PDO DOMDocument
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>';
$dochtml = new DOMDocument();
$dochtml->loadHTML($strhtml);
$elm = $dochtml->getElementById("dv1");
echo $elm->nodeValue;    // CoursesWeb.net
Indicati forma de Prezent Continuu a verbului "to live" (a trai /a locui)
lived living liveing
I`m living here.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Care este forma de Gerunziu (sau Participiu Prezent) a verbului "vivir" (a trai /a locui)?
viviĆ³ vivido viviendo
Estoy viviendo aquĆ­.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Animare structura cu Bones - Armature

Last accessed pages

  1. Poezii pentru copii, in engleza (39934)
  2. Curs complet de limba engleza, incepatori (14343)
  3. Curs cu Tutoriale Node.js (4646)
  4. Participiu trecut (3971)
  5. Verbe modale - Modal verbs - CAN, COULD, MAY, MIGHT, MUST (66758)

Popular pages this month

  1. Cursuri si Tutoriale: Engleza, Spaniola, HTML, CSS, Php-Mysql, JavaScript, Ajax (993)
  2. Gramatica limbii engleze - Prezentare Generala (636)
  3. Exercitii engleza - English Tests and exercises - Grammar (575)
  4. Prezentul simplu si continuu - Present Tense Simple and Continuous (464)
  5. Coduri pt culori (374)