Curs Flash

Din versiunea Adobe Flash CS4 este adaugat Bone Tool ("bone" inseamna "os" sau "schelet") care da animatorilor un mod automat de calculare Inverse Kinematics (IK). Inverse Kinematics (Cinematica inversa) inseamna calculele (algoritmul) pentru cum se misca obiecte unite.
Bone tool se foloseste pentru a crea unirea obiectelor, iar de IK se ocupa aplicatia Flash, pentru a se obtine un schelet cu parti distincte, dar unite, care pot fi miscate separat, insa pastrand legatura creata si o miscare cat mai naturala; cum ar fi zalele unui lant sau structura unui brat.
Instrumentul pentru "Bone Tool" se afla in bara cu unelte pentru desen (butonul cu imaginea unui os), cu acesta se pot conecta mai multe obiecte Symbol impreuna pentru a crea o structura mobila, un lant de efecte conectate.
- Sunt 2 tipuri diferite de legaturi care se fac cu "Bone Tool":

- Cand se creaza legaturi cu Bones, Flash adauga un nou Layer (Strat) in Timeline pentru fiecare serie de legaturi, cu denumirea "Armature". Fiecare astfel de strat poate contine o singura serie de "bones", pe scurt, acea serie se numeste "armature".
- Fiecare "bone" are un cap si o coada. Primul "bone" dintr-o "armature" este "root bone" (osul radacina) si este identificat cu un cerc la cap.

1. Aplicare Bone Tool in interiorul formelor

Bone Tool poate fi aplicat in interiorul oricarui tip de element din Scena: obiecte, forme, linii, desene cu pensula, simboluri.
Ca sa intelegeti mai bine cum se adauga "bones" intr-o forma si ce fac acestea, efectuati urmatorul exemplu:

1. Deschideti un document Flash nou, alegeti instrumentul pentru desenat figuri ovale (Oval Tool) si desenati un oval galben, lung si subtire (ca o rama) (galben ca sa se distinga mai bine legaturile ce vor fi create).
2. Selectati Bone Tool din bara cu instrumente pentru desen. Click in marginea din stanga din oval, tineti apasat si trageti cursorul spre dreapta cativa centimetri pentru a crea primul "bone".
Primul bone
3. Din acelasi loc in care ati eliberat click-ul pt. a forma primul "bone", apasati iar click si trageti cativa centimetri. Asa se creaza al doilea "bone", legat de primul.
Continuati astfel pana ajungeti in capatul din dreapta al ovalului, creand o serie de "bones".
Serie bones
  - Pentru a functiona cum trebuie, ca oasele sa fie unite, inceputul fiecarui segment nou trebuie facut exact din capatul celui precedent. Ca indiciu, osul care apare langa cursor se face alb in acel punct de unire. Daca segmentul nu se formeaza din acel punct, se va incepe o serie noua de legaturi.
4. Alegeti instrumentul "Selection Tool", tineti apasat pe un "bone" si miscati in diferite sensuri; testati la fel si cu celelalte segmente si vedeti cum s-ar putea misca aceasta creatie.
- In prezentarea urmatoare este aratat modul de efectuare al acestui exemplu.

- Exemplu Bones cu Forma

bones_forma
- Fisierul FLA cu acest exemplu poate fi descarcat de la: FLA - Ex. Bones cu Forma.
- Trebuie avut in vedere faptul ca atunci cand forma cu "bones" este miscata in jurul ei si se lasa suprapusa, intersectia suprapunerii apare ca o zona goala, cum se poate observa in imaginea urmatoare.
Suprapunere forma cu bones
- Pentru a evita asta, ori ne asiguram ca forma nu se va suprapune pe ea insasi in contextul in care va fi folosita, ori se foloseste o legatura cu "bones" formata din Simboluri Movie Clip separate. In capitolul urmator puteti invata legatura "bones" cu Simboluri.

2. Utilizare Bone Tool cu Symbols

Pentru conectarea mai multor forme /obiecte intre ele cu Bone Tool, acestea trebuie sa fie instante de Symbol (indicat, tipul "Movie Clip").
Toate Simbolurile care vor fi conectate trebuie sa fie pe acelasi strat (Layer).
- In urmatorul exemplu este aratat modul de legare cu "Bones" a mai multor instante de Symbol si cum functioneaza rezultatul creat. Efectuati urmatorii pasi:

1. Deschideti un document Flash nou, alegeti instrumentul pentru desenat figuri ovale (Oval Tool) si desenati un cerc.
2. Transformati cercul in Movie Clip (din meniul Modify -> Convert to Symbol, si la Type: Movie Clip).
3. Din paoul Library trageti mai multe instante ale acestui Symbol si aranjati-le sa arate ca o forma umana, cum e in imaginea urmatoare.
Forma umana din cerc Symbol
4.Alegeti Bone Tool din bara cu instrumente pt. desen si incepand cu capul figurii trasati "bones" conectand toate cercurile, dupa cum se observa in imaginea urmatoare.
Forma umana bones
Metoda e urmatoarea, din centrul cercului de la cap se traseaza un "bone" pana in centrul cercului de sub el. De aici, din coada acestui prim "bone" se traseaza 3 leagaturi, spre brate si trunchi, din cel de la trunchi se fac 2 legaturi spre picioare.
  - Observati ca in Timeline este adaugat un nou strat, Armature_1, in el sunt stocate toate instantele simbolului, care formeaza figura creata cu "bones".
5. Acum jucati-va cu desenul creat, alegeti Selection Tool si miscati figura tragand de legaturi. Dati dublu-click pe o instanta (un cerc) pentru a intra in pagina de editare a Simbolului, iar cu Free Transform Tool faceti-l oval.
Reveniti la Scena principala de lucru pentru a vedea rezultatul.
Alegeti Selection Tool si cu el trageti de un oval, observati ca poate fi rotit individual in jurul cozii legaturii din el.
  - Instantele Symbol pot fi modificate si individual, direct in Scena (fara a afecta pe celelalte), cu "Free Transform Tool" si efecte de culori din panoul Properties.
- Desi aici, pentru exemplu, structura de legaturi cu "bones" a inceput de la cap, este indicat ca primul "bone" (root bone) sa fie in centrul figurii, deoarece acesta este ca un punct central de la care (sau in jurul caruia) se misca celelalte.
In prezentarea urmatoare puteti urmari realizarea pasilor 4 si 5 (crearea legaturilor, miscarea figurii, modificarea cercului in oval si rotirea individuala a unui Symbol in jurul legaturii din el).

- Exemplu Bones cu Symbol

bones_symbol
- Fisierul FLA cu acest exemplu poate fi descarcat de la: FLA - Ex. Bones cu Symbol.

Se pot lega in aceeasi structura de "bones" instante a mai multor simboluri (Movie Clip si Buton), cu structuri si proprietati diferite.
- Diferenta majora intre Bones in Forme si Bones cu Symbols este faptul ca Simbolurile raman intacte, forma lor nu se modifica la efectuarea miscarii, dar la legaturile dintr-o forma miscarea este mai "organica".


- Se pot adauga oricand noi legaturi sau "oase" la o structura deja creata. Se da click pe Stratul "Armature" respectiv si se alege unealta "Bone Tool", apoi se poate adauga normal alte "bones" la cele existente.
- Pentru a sterge un "bone", se da click cu "Selection Tool" pe el si cand si-a schimbat culoarea se apasa tasta Del (Delete). Daca de acel Bone sunt si altele legate, vor fi sterse si acelea. Daca se sterge "root bone" (primul os, de inceput), va fi stearsa intreaga structura de "bones".

Un Test simplu in fiecare zi

HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Ce tag se foloseste pentru a adauga liste in elemente <ul> si <ol>?
<dt> <dd> <li>
<ul>
 <li>http://coursesweb.net/html/</li>
 <li>http://www.marplo.net/html/</li>
</ul>
Care valoare a proprietatii "display" seteaza elementul ca tip bloc si afiseaza un punct in fata?
block list-item inline-block
.some_class {
  display: list-item;
}
Care instructiune JavaScript transforma un obiect in sir JSON.
JSON.parse() JSON.stringify eval()
var obj = {
 "courses": ["php", "javascript", "ajax"]
};
var jsonstr = JSON.stringify(obj);
alert(jsonstr);    // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
Indicati clasa PHP folosita pentru a lucra cu elemente HTML si XML in PHP.
stdClass PDO DOMDocument
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>';
$dochtml = new DOMDocument();
$dochtml->loadHTML($strhtml);
$elm = $dochtml->getElementById("dv1");
echo $elm->nodeValue;    // CoursesWeb.net
Indicati forma de Prezent Continuu a verbului "to live" (a trai /a locui)
lived living liveing
I`m living here.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Care este forma de Gerunziu (sau Participiu Prezent) a verbului "vivir" (a trai /a locui)?
viviĆ³ vivido viviendo
Estoy viviendo aquĆ­.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Utilizare Bone Tool

Last accessed pages

  1. Trecut nedefinit 2 (441)
  2. Trecut perfect si Trecutul perfect continuu - Past perfect and Continuous (57443)
  3. Viitor perfect (4117)
  4. Ser - Estar (5635)
  5. Gramatica limbii spaniole. Indrumator si prezentare generala (67493)

Popular pages this month

  1. Cursuri si Tutoriale: Engleza, Spaniola, HTML, CSS, Php-Mysql, JavaScript, Ajax (993)
  2. Gramatica limbii engleze - Prezentare Generala (636)
  3. Exercitii engleza - English Tests and exercises - Grammar (575)
  4. Prezentul simplu si continuu - Present Tense Simple and Continuous (464)
  5. Coduri pt culori (374)