Butoanele (Button Symbols) au un Timeline proprui, special, cu 4 cadre specifice: Up, Over, Down si Hit.
Up - Aici se defineste cum sa apara butonul initial in continutul Flash.
Over - Aici se defineste btonul cum sa apara si ce sa faca in momentul cand utilizatorul pozitioneaza mouse-ul pe el.
Down - Butonul definit in acest cadru apare in momentul cand este apasat click pe el.
Hit - In acest Frame se defineste zona activa din buton, locul in care trebuie plasat mouse-ul pentru a actiona butonul. Cadrul acesta, cu tot ce se creaza in el, este invizibil in afara paginii de editare.
Pentru a crea un buton invizibil, se lasa Scena de la primul Frame (Up) goala, iar pentru celelalte cadre (Over si Down) e optional, daca se doreste ca sa apara sau nu butonul la pozitionarea sau click-ul mouse-ului pe el.
Scena de la "Up" fiind lasata goala, nu va apare nici o imagine vizibila pentru buton. In acest caz este important cadrul "Hit", aici se defineste zona activa, facand butonul functional.
Iata un exemplu in care vor fi create 2 butoane invizibile. Unul din ele va fi vizibil cand mouse-ul trece deasupra lui, celalalt se va face vizibil doar cand este apasat click pe el. Efectuati urmatorii pasi:
1. Deschideti un document Flash nou, cu scena alba, alegeti instrumentul pentru desenat dreptunghiuri (Rectangle Tool) si desenati un dreptunghi in partea stanga in Scena. 2. Dreptunghiul fiind selectat, alegeti meniul Modify -> Convert to Symbol. In fereastra care se deschide (pt. transformare in Symbol) alegeti la Type optiunea Button.
Acum dreptunghiul din Scena a devenit buton. 3. Click-dreapta pe dreptunghiul din scena si Edit (sau dublu-click pe el, cu "Selection Tool"). Asa se intra in pagina lui de editare.. 4. In panoul Timeline al butonului dati click-dreapta pe cadrul "Over" si alegeti Insert Keyframe, la fel si pt. cadrul "Hit", click-dreapta pe el si Insert Keyframe.
- La "Over" s-a adaugat butonul cum sa arate cand mouse-ul e deasupra lui, iar la "Hit" s-a creat zona activa, care e chiar butonul (daca se doreste ca zona activa sa fie mai mare sau mai mica, se poate modifica desenul in Scena)
Pentru a-l face invizibil, trebuie sters din cadrul "Up". Click-dreapta pe el si alegeti Clear Frames. 5. Iesiti din pagina de editare a butonului (prin click pe numele scenei, "Scene 1", sau meniul Edit -> Edit Document), observati ca pentru a indica faptul ca butonul este invizibil, Flash la colorat in albastru-deschis transparent. 6. Alegeti instrumentul pentru desenat figuri ovale (Oval Tool) si desenati un cerc in partea dreapta, apoi transformati-l in buton (ca si pe dreptunghi, din meniul Modify -> Convert to Symbol). 7. Dupa ce a fost cercul transformat in buton, intrati in pagina lui de editare (click-dreapta pe el si Edit). 8. In aceasta pagina faceti Keyframe la "Down" si "Hit" (click-dreapta pe fiecare si "Insert Keyframe"). 9. Click-dreapta pe Frame-ul "Up" si dati Clear Frames pt. a face invizibil butonul.
Faceti la fel si la cadrul "Over" (sa fie pagina goala), pentru ca acest buton sa fie invizibil si cand se trece cu mouse-ul deasupra lui.
- Va apare vizibil doar cand se apasa click pe el. 10. Iesiti din pagina de editare buton (click pe "Scene 1") si apasati "Ctrl+Enter" ca sa testati continutul documentului Flash.
Scena e goala, dar ca indiciu ca sunt butoane in ea, cand cursorul de la mouse ajunge deasupra lor isi schimba aspectul in "manuta-indicatoare".
- Butonul din latura stanga apare vizibil cand cursorul e deasupra lui, iar pt. cel din dreapta trebuie apasat click pe locatia lui..
Testati si gasiti butoanele in Flash-ul urmator, care este rezultatul acestui exemplu.
- Ca sa nu apara butonul nici la click, lasati goala Scena si la cadrul "Down".
- In prezentarea urmatoare puteti vedea cum se face acest exemplu.
- Tutorial Butoane invizibile
- Fisierul FLA cu acest exemplu poate fi descarcat de la: Tutorial Butoane invizibile.