Curs Flash

Aceste doua unelte, Calimara (Paint Bucket Tool, Ink Bottle Tool) si Pipeta (Eyedropper Tool) din bara cu instrumente desen se folosesc pentru setarea si schimbarea culorilor desenelor facute in documentul Flash.
- La butonul cu "Paint Bucket Tool" se mai afla un instrument, Ink Bottle Tool (dupa cum se observa in imaginea de mai jos). Acesta poate fi "descoperit" dupa cum se procedeaza pt. instrumentele sau optiunile "ascunse" intr-un buton, si anume tinand click cu mouse-ul pe acel buton.

- Locatia uneltelor Paint Bucket, Ink Bottle si Eyedropper

Paint Bucket, Ink Bottle si Eyedropper

1. Calimara - Paint Bucket si Ink Bottle

Paint Bucket si Ink Bottle se gasesc in acelasi buton pe bara cu instrumente pentru desen. Cu aceste unelte se pot seta /modifica culorile umplerilor si respectiv liniilor.
- "Paint Bucket" se foloseste pt. culoarea umplerii, utilizand culoarea care este setata in paleta de culori Fill Color din bara cu instrumente desen.
- "Ink Bottle" este se foloseste pt. culoarea liniilor utilizand culoarea care este setata in paleta de culori Stroke Color din bara cu instrumente desen (poate modifica si stilul si grosimea liniilor).

Modul de utilizare e simplu:

- Cu "Paint Bucket" se pot adauga culori si formelor /obiectelor care nu au o culoare la umplere, prin selectarea acestora si apoi click cu "Paint Bucket" pe ele (cu o culoare setata in "Fill Color").
- Similar, cu "Ink Bottle" se pot adauga linii de contur formelor /obiectelor care nu au linie pe margine.

Pentru a da aceeasi culoare mai multor umpleri (sau linii) in acelasi timp, cu tasta Shift apasata se selecteaza aceste desene si apoi se aplica "Paint Bucket" (sau "Ink Bottle") unuia din ele .
- Culoarea umplerii sau liniei poate fi schimbata si fara utilizarea uneltei Calimara, prin selectarea lor si apoi alegerea direct a culorii din panoul de culori specific fiecaruias.

In continuare puteti vedea um mic exemplu de utilizare a acestor doua unelte.

- Utilizare calimara

utilizare_calimara
- Daca o forma fara culoare la umplere are un mic spatiu / deschizatura in linia conturului, unealta "Paint Bucket" nu va functiona in modul normal. Totusi, acest instrument are o oiptiune cu diferite moduri cu ajutorul carora pot fi ignorate anumite goluri in linia exterioara. Aceste moduri pot fi alese de la optiunea Gap Size ce apare in zona de optiuni a barei cu unelte de desen, cand "Paint Bucket" e activat (dupa cum se vede in imaginea urmatoare).

- Optiunea Gap Size

Optiunea Gap Size
- "Don't Close Gaps" este modul initial si necesita linia exterioara complet inchisa, fara vreo deschizatura. Celelate moduri permit goluri mici (Close Small Gaps), medii (Close Medium Gaps) si putin mai mari (Close Large Gaps).
- Totusi, chiar si in modul "Close Large Gaps", pot fi ignorate goluri de 1-2 pixeli.

Cu Ink Bottle se pot seta /modifica si proprietatile liniei: stil si grosime, prin modificarea acestora din panoul Properties dupa ce este activat acest instrument. Cand se va aplica liniilor culoarea aleasa, vor fi aplicate si celelalte proprietati.

2. Pipeta - Eyedropper

Pipeta (Eyedropoper) permite selectarea si preluarea culorii unei umpleri sau linii, precum si stilul si grosimea liniei, dupa care pot fi transferate altei forme.
Acest instrument detecteaza daca este selectata o umplere sau linie (langa pipeta mouse-ului apare o pensula cand e deasupra unei umpleri si un creion cand e deasupra unei linii), iar dupa ce se apasa click, in functie de elementul peste care s-a dat click, este activat "Paint Bucket" in cazul umplerii sau "Ink Bottle" in cazul liniei, cu atributele copiate din acel element (vedeti imaginea de mai jos). Apoi se pot transfera usor, prin click, altei forme.

- Utilizare Pipeta - Eyedropper

Utilizare Pipeta - Eyedropper
- Se recunoaste utilitatea Pipetei mai ales cand se doreste preluarea directa si transferarea unei anume culori (dintr-o imagine sau desen mai vechi) mai greu de setata din panoul de culori.

Un Test simplu in fiecare zi

HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Ce tag se foloseste pentru a adauga liste in elemente <ul> si <ol>?
<dt> <dd> <li>
<ul>
 <li>http://coursesweb.net/html/</li>
 <li>http://www.marplo.net/html/</li>
</ul>
Care valoare a proprietatii "display" seteaza elementul ca tip bloc si afiseaza un punct in fata?
block list-item inline-block
.some_class {
  display: list-item;
}
Care instructiune JavaScript transforma un obiect in sir JSON.
JSON.parse() JSON.stringify eval()
var obj = {
 "courses": ["php", "javascript", "ajax"]
};
var jsonstr = JSON.stringify(obj);
alert(jsonstr);    // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
Indicati clasa PHP folosita pentru a lucra cu elemente HTML si XML in PHP.
stdClass PDO DOMDocument
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>';
$dochtml = new DOMDocument();
$dochtml->loadHTML($strhtml);
$elm = $dochtml->getElementById("dv1");
echo $elm->nodeValue;    // CoursesWeb.net
Indicati forma de Prezent Continuu a verbului "to live" (a trai /a locui)
lived living liveing
I`m living here.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Care este forma de Gerunziu (sau Participiu Prezent) a verbului "vivir" (a trai /a locui)?
viviĆ³ vivido viviendo
Estoy viviendo aquĆ­.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Calimara si Pipeta - Paint Bucket, Ink Bottle si Eyedropper

Last accessed pages

  1. Curs cu Tutoriale Node.js (4646)
  2. Participiu trecut (3971)
  3. Verbe modale - Modal verbs - CAN, COULD, MAY, MIGHT, MUST (66758)
  4. Trecut nedefinit 2 (441)
  5. Trecut perfect si Trecutul perfect continuu - Past perfect and Continuous (57443)

Popular pages this month

  1. Cursuri si Tutoriale: Engleza, Spaniola, HTML, CSS, Php-Mysql, JavaScript, Ajax (993)
  2. Gramatica limbii engleze - Prezentare Generala (636)
  3. Exercitii engleza - English Tests and exercises - Grammar (575)
  4. Prezentul simplu si continuu - Present Tense Simple and Continuous (464)
  5. Coduri pt culori (374)