Pe langa atributele: "public", "private", "protected" si "internal"; prin care se defineste domeniul de acces al principalelor elemente dintr-o clasa: variabile (proprietati), constante si metode (functii); acestea pot fi create si ca statice, astfel, vor apartine exclusiv clasei, si nu pot fi apelate prin instanta de obiect a clasei, ci direct prin ea.
In continuare sunt prezentate pe rand modul cum se definesc proprietati, constante si metode ca fiind statice.
• Ca regula generala, se foloseste cuvantul static cand sunt create aceste elemente.
In mod normal, variabilele definite intr-o clasa sunt asociate cu proprietati ce pot fi apelate prin instanta de obiect la acea clasa (daca au atributul "public"), dupa formula:
instantaObiect.proprietate
Variabilele, sau proprietatile statice se creaza adaugand cuvantul static inaintea lui var, sintaxa fiind:
atribut static var prop_statica:Tip = valoare;
Aceste proprietati nu pot fi apelate prin instanta de obiect deoarece nu apartin ei, ele apartin clasei si pot fi apelate cu formula:
numeClasa.prop_statica
package { // Definire clasa "elStatic" public class elStatic { // Definire proprietati public var prop1:String = 'marplo.net'; public static var prop2:String = 'ActionScript'; // Variabila statica } }- In documentul Flash (salvat in acelasi director in care e si fisierul cu aceasta clasa, "elStatic.as") se adauga urmatorul cod:
// Creare instanta de obiect la clasa "elStatic" var obj:elStatic = new elStatic(); // Se verifica apelarea proprietatilor trace(obj.prop1); // marplo.net // trace(obj.prop2); // Va cauza eroare // Apelare 'prop2' direct din "elStatic" trace(elStatic.prop2); // ActionScript- Apasati "Ctrl+Enter" ca sa vedeti rezultatul returnat in Output.
Constantele sunt variabile cu valoare fixa, care nu mai poate fi modificata, si se definesc cu instructiunea const.
La fel ca variabilele, constantele statice se creaza adaugand cuvantul static inaintea lui const.
- In script pot fi apelate doar cu expresia:
numeClasa.CONSTANTA
- In interiorul clasei, constantele statice pot fi apelate direct cu numele lor sau cu formula de mai sus.
package { // Definire clasa "elStatic" public class elStatic { // Definire proprietati public var prop1:String = 'marplo.net'; public static var prop2:String = 'ActionScript'; // Variabila statica // Definire constante public const TUTORIALE:String = 'web development'; public static const SITE:String = 'marplo'; // Constanta statica } }- In documentul Flash se adauga urmatorul cod:
// Creare instanta de obiect la clasa "elStatic" var obj2:elStatic = new elStatic(); // Se verifica apelarea constantelor trace(obj2.TUTORIALE); // web development // trace(obj2.SITE); // Genereaza eroare // Apelare 'SITE' direct din "elStatic" trace(elStatic.SITE); // marplo- Daca expresia "trace(obj2.SITE);" nu ar fi scrisa ca documentatie (cu // inainte) ar genera eroare, constanta "SITE" avand declaratia "static" nu e recunoscuta in instanta la clasa ("obj2"), dar e recunoscuta ca apartinand clasei si poate fi apelata direct prin ea (elStatic.SITE).
Similar cu proprietatile si constanele, metodele de asemenea pot fi definite ca statice, prin adaugarea cuvantului static inaintea instructiunii function.
Apelarea lor se face cu formula:
numeClasa.metodaStatica(parametri)
- In codul metodelor statice se pot folosi doar proprietati si constante din clasa care si ele sunt statice (nici cuvanul this nu poate fi utilizat).
package { // Definire clasa "elStatic" public class elStatic { // Definire proprietati public var prop1:String = 'marplo.net'; public static var prop2:String = 'ActionScript'; // Variabila statica // Definire constante public const TUTORIALE:String = 'web'; public static const SITE:String = 'marplo'; // Constanta statica // Definire metoda public static function Cursuri(param:String):String { var re:String; // Variabila care va fi returnata // Instructi "switch" in functie de valoarea constantelor switch(param) { case 'web': re = elStatic.prop2; // "re" preia valoarea proprietatii statice "prop2" break; case 'marplo': re = SITE; // "re" preia valoarea constantei statice "SITE" (se poate si elStatic.SITE ) break; default: re = 'Fara valoare'; } return re; // Returneaza valoarea lui re } } }- metoda "Cursuri" fiind definita statica, poate folosi doar variabile si constante care si ele sunt statice. Daca, de exemplu, adaugati in corpul ei "re = this.prop1;" sau "re = TUTORIALE;" va returna eroare.
var obj3:elStatic = new elStatic(); trace(elStatic.Cursuri(obj3.TUTORIALE)); // ActionScript // trace(obj3.Cursuri(elStatic.SITE)); // Cauzeaza eroare // Apelare metoda statica avand ca argument constanta statica trace(elStatic.Cursuri(elStatic.SITE)); // marplo- Daca expresia "trace(obj3.Cursuri(elStatic.SITE));" nu ar fi scrisa ca documentatie (cu // inainte) ar genera eroare, metoda "Cursuri" avand declaratia "static" nu e recunoscuta in instanta la clasa ("obj3"), dar e recunoscuta ca apartinand clasei si poate fi apelata direct prin ea (elStatic.Cursuri('arg')).
<div>Web Programming and Development</div>
h2 { text-decoration: underline; }
function someFunction() { alert("CoursesWeb.net"); } setTimeout("someFunction()", 2000);
$food =["fruits" =>["banana", "mar"), "veggie" =>["ceapa", "rosie")); $nr_food = count($food, 1); echo $nr_food; // 6
The child will haven't played by Sunday. - Copilul nu s-ar fi jucat pana duminica.
Él no habrá contado el cuento. - El nu ar fi spus povestea.