Curs Flash

Pentru a lucra cu data zilei si perioade de timp in ActionScript 3 se foloseste obiectul (sau clasa) Date.
Ca si la celelalte tipuri de clase, pentru a folosi obiectul Date trebuie creata o instanta a lui (cu operatorul new), dupa care pot fi utilizate proprietatile si metodele clasei Date la acea instanta.
Sintaxa generala de creare a unei instante Date este:
                var nume_ins:Date = new Date();
- Cu aceasta formula se memoreaza data curenta intr-o variabila "nume_ins", dupa cum se observa in rezultatul returnat de "trace()" din exemplul urmator.

var dat:Date = new Date();
trace(dat);          // Tue Nov 9 09:53:59 GMT+0200 2010

• Data reprezinta orice punct in timp. Se pot aplica la crearea instantei Date o serie de valori ca parametri: An, Luna, Zi a lunii, Ora, Minut, Secunda si Milisecunde; pentru a utiliza o anumita data din timp. Sintaxa generala este:
                var nume_ins:Date = new Date(an, luna, zi, ora, minut, secunda, milisecunde);
- Trebuie inclusi cel putin 2 parametri, cel putin Anul si Luna (ceilalti vor avea valoarea implicita 0)
- Prima luna din an (Ianuarie) are valoarea 0, iar ultima luna (Decembrie) are valoarea 11. Orele sunt de la 0 la 23 (24 e ora 0).
Data 0 e considerata data Unix (cand a aparut) 1-Ianuarie-1970.
Exemplu:
var dat:Date = new Date(2010, 0, 15);
trace(dat);            // Fri Jan 15 00:00:00 GMT+0200 2010

var dat2:Date = new Date(2010, 11, 15, 18, 22, 32, 88);
trace(dat2);           // Wed Dec 15 18:22:32 GMT+0200 2010

• Un alt mod de a prelua un anumit moment din timp este adaugarea la parametru a unui sir reprezentand acea data, dupa cum e in exemplele de mai jos. Sirul trebuie sa contina cel putin Anul, Luna si Ziua.
var dat1:Date = new Date('1/15/2010');        // Luna/Zi/An
trace(dat1);            // Fri Jan 15 00:00:00 GMT+0200 2010

var dat2:Date = new Date('Sun Jan 28 2007');
trace(dat2);            // Sun Jan 28 00:00:00 GMT+0200 2007

var dat3:Date = new Date('15 Oct 1976');
trace(dat3);            // Fri Oct 15 00:00:00 GMT+0300 1976

var dat4:Date = new Date('Sun Jan 28 2007 14:16:12');
trace(dat4);            // Sun Jan 28 15:16:12 GMT+0200 2007
- Daca sirul adaugat nu poate fi recunoscut si transferat ca data, obiectul Date va returna NaN
• Pentru a verifica daca o data este valida se poate folosi formula:
                isNaN(nume_ins.valueOf())
- Aceasta verifica daca valoarea lui "nume_ins" e un numar. Returneaza true daca NU e numar, altfel, false.
Exemplu:
var dat:Date = new Date('Ieri');
trace(dat);            // Invalid Date
trace(isNaN(dat.valueOf()));        // true

Zona de timp folosita poate fi timpul local, apare ca GMT; sau Timpul Universal, abreviat UTC (este timpul civil al meridianului 0, determinat prin masurare astronomica).

Proprietati si metode obiect Date

Dupa ce a fost creata o Instanta Date, se pot accesa si modifica datele din ea folosind proprietatile si metodele obiectului.
De exemplu, daca se doreste obtinerea orei si numarul zilei curente (care e de la 1 la 31) se pot utiliza instructiunile ca in urmatorul exemplu:

// Seteaza o instanta la obiectul Date
// in care va fi stocata data si timpul curent
var dat:Date = new Date();

// Preia ziua
var ziua:int = dat.date;           // sau dat.getDate();

// Preia ora
var ora:int = dat.getHours();         // sau dat.hours;

// Afisaza in Output ziua si ora
trace(ziua);           // 9
trace(ora);            // 11

- Modificarea unei date, a anumitor parti din ea (an, luna, ora, ...), se face dupa cum puteti vedea in acest exemplu:
// Seteaza o instanta la obiectul Date
// va stoca data si timpul din ziua de: Duminica, 28-Ianuarie-2007, ora 14:16:12
var dat:Date = new Date('Sun Jan 28 2007 14:16:12');

// Seteaza o noua valoare pt. zi
dat.date = 11;           // sau dat.setDate(11);

// Seteaza o noua valoare pt. ora
dat.setHours(8);           // sau dat.hours = 8;

// Verifica in Output data obtinuta
trace(dat);           // Thu Jan 11 08:16:12 GMT+0200 2007
- S-a modificat numarul zilei la valoarea 11 (initial 28) si al orei 8 (initial 14). Implicit a modificat si ziua din saptamana (vedeti in rezultatul dat de "trace").
- Observati cum sunt aplicate proprietatile si metodele obiectului.

Proprietati obiect Date


Metode obiect Date

Expresia flash.utils.getTimer() returneaza numarul de milisecunde de cand Flash Player-ul e pornit.


Puteti vedea cum se foloseste practic obiectul Date si functiile lui intr-o prezentare Flash, in tutorialul Creare ceas.

Un Test simplu in fiecare zi

HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Care tag adauga rand nou in paragraf?
<b> <br> <p>
Prima linie ...<br>
Alta linie...
Ce proprietate CSS seteaza spatiu dintre litere?
text-size word-spacing letter-spacing
#id {
  letter-spacing: 2px;
}
Ce functie obtine accesul la un element HTML cu un anumit ID?
getElementById() getElementsByTagName() createElement()
var elm = document.getElementById("theID");
var content = elm.innerHTML;
alert(content);
Clic pe instructiunea "echo" utilizata corect.
echo "CoursesWeb.net" echo "CoursesWeb.net"; echo ""CoursesWeb.net";
echo "Adresa URL: http://CoursesWeb.net";
Care din urmatoarele expresii cu "paint" (a picta) se foloseste pentru forma Negativa?
will paint not paint have painted
She does not paint that landscape.
- Ea nu picteaza acel peisaj.
Care din urmatoarele expresii cu "cantar" (a canta) se foloseste pentru propozitie Negativa?
ir a cantar cantaba no cantar
Ella no canta esa canciĆ³n.
- Ea nu canta acel cantec.
Data si Timp - Obiect Date

Last accessed pages

  1. Verbe modale - SHALL, SHOULD, OUGHT TO, WILL, WOULD, USED TO, BE TO, DARE (33195)
  2. Accentul si Pronuntia (27627)
  3. Verbe modale - Modal verbs - CAN, COULD, MAY, MIGHT, MUST (66767)
  4. Prezentul simplu - Exercitii si teste incepatori (68696)
  5. Verbe reflexive 1 (10959)

Popular pages this month

  1. Cursuri si Tutoriale: Engleza, Spaniola, HTML, CSS, Php-Mysql, JavaScript, Ajax (1035)
  2. Gramatica limbii engleze - Prezentare Generala (654)
  3. Exercitii engleza - English Tests and exercises - Grammar (594)
  4. Prezentul simplu si continuu - Present Tense Simple and Continuous (474)
  5. Coduri pt culori (395)