Graphic Symbols (Simboluri grafice) pot fi folosit pentru imagini statice si animatii care sunt in legatura /sincronizate cu linia principala de Timeline.
Spre deosebire de tipul de Symbol "Movie clip", o animatie continuta intr-un "Graphic Symbol" poate fi vazuta in linia principala de Timeline, dar sunete si ActionScript nu vor functiona in acesta.
Crearea unui "Graphic Symbol" e simpla:
- Se selecteaza obiectul sau elementele ce trebuie convertite (poate fi orice element: linie, forma, imagine, instanta de simbol, etc.)
- Se da click pe meniul Modify -> Convert to Symbol (sau tasta F8)
- In fereastra care apare se poate da un nume (la Name) si la Type se alege optiunea Graphic, apoi se da OK.
- Simbolul Grafic creat va fi adaugat automat si in panoul Library.
-
Este indicat sa dati fiecarui Symbol creat un nume logic, potrivit elementului respectiv, ca sa fie usor de recunoscut in Library si de asemenea pentru cazuri cand e folosit cu ActionScript.
O alta modalitate de a crea Symbols este cu optiunea
New Symbol, ce se gaseste in meniul
Insert si in optiunile panoului Library (sau Ctrl+F8). Acestea deschid fereastra pentru setarea numelui si tipul simbolului.
- Cu aceasta metoda, dupa ce se defineste numele si tipul (in acest caz, Graphic) si se da OK, se va intra direct in pagina de editare pt. acel Symbol, o zona de lucru alba cu un semn "+" in centru (vedeti imaginea de mai jos), unde se poate lucra ca si in Scena principala, cu instrumentele de lucru si imagini importate. Orice se creaza in acea pagina va reprezenta Simbolul nou creat.
- Langa numele scenei va apare si numele simbolului creat, indicand faptul ca zona curenta de lucru este in modul de editare a acelui Symbol.
- Creare Symbol - Pagina de editare
- Dupa ce se termina de editat Simbolul Nou, se iese din pagina de editare a acestuia (prin click pe numele scenei, sau dublu-click pe un loc gol din pagina alba). Simbolul astfel creat va fi adaugat doar in Library, iar de aici se pot trage instante (copii ale lui) in zonele de lucru.
Instanta unui Symbol poate fi transformata intr-o simpla imagine editabila prin selectarea ei, apoi click pe meniul Modify -> Break Apart. Astfel nu mai are legatura cu Simbolul parinte sau celelalte copii.
- O alta modificare ce se poate face unei Instante, fara a afecta originalul sau alte Instante, este schimbarea Simbolului parinte cu alt Symbol, dar pastrand forma si efectele adaugate ei. Acest lucru se face cu proprietatea
Swap.
- Se selecteaza Instanta care sa fie modificata.
- In panoul Properties se da click pe butonul Swap (sau click dreapta pe instanta si se alege optiunea Swap Symbol).
- Din fereastra ce se deschide, in care e lista cu simboluri, se alege Symbolul care sa devina "parinte" pentru instanta respectiva si se da OK.
- Pentru a nu afecta noul Symbol parinte si instantele lui la o eventuala editare a Instantei care l-a ales, se poate da intai click pe butonul
Duplicate Symbol si se alege ca parinte dublura creata (vedeti imaginea urmatoare).
- Swap Symbol
Instanta unui Simbol Grafic are 3 optiuni principale, care pot fi alese din panoul Properties al Instantei, dupa cum se vede in imaginea urmatoare.
- Loop - Determina repetarea continua a animatiei din Timeline-ul Simbolului.
- Play once - Deruleaza animatia din Timeline-ul Simbolului o singura data, apoi se opreste.
- Single Frame - Face instanta sa arate un singur Frame (cadru) din Timeline-ul Simbolului (cel cu numarul mentionat la optiunea First, din Properties).
Symbols sunt de obicei folosite in documentul in care au fost create, dar pot fi transferate si de la un document Flash la altul.
- Se deschid ambele documente Flash.
- In cel cu Simbolul, se da click-dreapta pe Symbol din Library si se alege optiunea Copy.
- In celalalt document, in Scena unde trebuie copiat Simbolul se da "Ctrl+V" (sau din meniul Edit -> Paste in Center). Simbolul va fi adaugat automat si in panoul Library al acelui document.
Un Test simplu in fiecare zi
HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Ce tag se foloseste pentru a adauga liste in elemente <ul> si <ol>?
<dt> <dd> <li><ul>
<li>http://coursesweb.net/html/</li>
<li>http://www.marplo.net/html/</li>
</ul>
Care valoare a proprietatii "display" seteaza elementul ca tip bloc si afiseaza un punct in fata?
block list-item inline-block.some_class {
display: list-item;
}
Care instructiune JavaScript transforma un obiect in sir JSON.
JSON.parse() JSON.stringify eval()var obj = {
"courses": ["php", "javascript", "ajax"]
};
var jsonstr = JSON.stringify(obj);
alert(jsonstr); // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
Indicati clasa PHP folosita pentru a lucra cu elemente HTML si XML in PHP.
stdClass PDO DOMDocument$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>';
$dochtml = new DOMDocument();
$dochtml->loadHTML($strhtml);
$elm = $dochtml->getElementById("dv1");
echo $elm->nodeValue; // CoursesWeb.net
Indicati forma de Prezent Continuu a verbului "to live" (a trai /a locui)
lived living liveingI`m living here.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Care este forma de Gerunziu (sau Participiu Prezent) a verbului "vivir" (a trai /a locui)?
viviĆ³ vivido viviendoEstoy viviendo aquĆ.
- Traiesc /Locuiesc aici.