Curs Flash

Teoretic, se poate taia si copia elemente grafice din orice program si apoi adaugate in documentul Flash.
De exemplu, o imagine deschisa cu Microsoft Paint; se poate selecta o portiune (sau toata) cu "Ctrl+C" din imaginea aflata in Microsoft Paint, apoi, in Adobe Flash se alege Edit -> Paste in Center (sau "Ctrl+V"), copiind astfel imaginea din Paint in Scena Flash.
O ata metoda pentru a adauga imagini (din fisiere de tip: ai, bmp, gif, jpg, png, psd) in documentul Flash este utilizarea optiunii Import, din meniul File -> Import se alege Import to Stage (rapid, Ctrl+R) sau Import to Library.
- "Import to Stage" va adauga imaginea aleasa si in scena si in Panoul Library, iar "Import to Library" va adauga imaginea doar in Panoul Library.

- Import imagini

Import imagini

Daca numele fisierului cu imaginea (poza) importata face parte dintr-o serie de fisiere cu nume secventiale (ex." img_02.jpg, img_03.jpg, img_04.jpg), Flash le poate importa pe toate odata (fiecare in cate un Frame in Scena). Recunoscand numele secventiale, Flash va afisa o fereastra (ca cea de jos) cu optiunile de a alege importarea tuturor acelor fisiere sau doar a celui ales.
Import multiple imagini

- Importul de imagini cu extensia ".ai" (facute cu Adobe Illustrator") si ".psd" (facute in Photoshop) se potriveste bine cu Adobe Flash CS5 deoarece aceste programe folosesc Layers (Straturi) similare cu cele din Flash, si astfel se poate alege care Layer sa fie importat, iar programul le converteste in Straturi Flash.
- In fereastra Preferences (ce se deschide din meniul Edit -> Preferences, sau Ctrl+U) pot fi setate diferite moduri in care sa fie importate fisierele ".ai" (la optiunile din AI File Importer) sau ".psd" (la optiunile din PSD File Importer).
De asemenea, Flash lucreaza bine si cu imaginile facute in programul Fireworks, acesta avand niste efecte speciale (numite "filters") ce pot fi aplicate imaginilor. Se pot copia multe din aceste efecte cu imaginile de la Fireworks la Flash si raman editabile in documentul Flash.

Fie prin copiere direct din alt program, fie prin "Import", imaginea adaugata in documentul Flash este adaugata si in Panoul Library.
- Daca imaginea adaugata in Flash este stearsa din Scena, aceasta ramane in Library si poate fi oricand folosita.
- Daca imaginea adaugata in Flash este stearsa din Panoul Library, aceasta va fi stearsa si din Scena.

Trebuie retinut ca adaugarea, importul de imagini din surse externe in Flash creste considerabil marimea documentului Flash si a fisierului SWF.

1. Modificarea imaginilor importate

Cea mai simpla modificare ce se poate aplica imaginilor copiate /importate este dimensionarea si rotirea lor, cu "Free Transform".
Desenele facute direct in Flash, in modul "Object Drawing" folosesc grafica prin Vector. Daca Adobe Flash recunoaste imaginea importata ca fiind o "imagine vector" (precum cele facute cu Adobe Illustrator) cu linii si forme distincte, aceasta poate fi editata in continuare in Flash cu instrumentele lui.
Daca imaginea e de tip "Bitmap", trebuie facute anumite ajustari, deoarece Flash recunoaste imaginile Bitmap ca o "pata" de pixeli nedefiniti. Adobe Flash are cateva optiuni pentru a lucra cu "bitmaps": le poate transforma intr-o "Forma" (ca o umplere facuta cu "Merge Drawing"), imparti in grafica vectoriala sau transforma in "Symbols".

      - Transformare Bitmap in Forma /Umplere
Aceasta transformare se face cu optiunea Break Apart. Se da click pe imaginea din scena si se alege meniul Modify -> Break Apart (sau Ctrl_B). Va transforma imaginea intr-o umplere editabila, la care se pot aplica instrumentele de selectie si desenare din bara cu unelte pt. desen.

      - Transformare Bitmap in Vectori
Se selecteaza imaginea si apoi se da click pe meniul Modify -> Bitmap -> Trace Bitmap.
Aceasta transformare depinde de complexitatea imaginii, a formelor si liniilor, precum si de numarul de culori din ea. In functie de acestea, Flash recunoaste formele si le transforma in grafica vectoriala sau poate transforma imaginea in mai multe parti de Forme (Shape).
Cu cat imaginea are mai putine culori si forme precis conturate, cu atat sunt mai bine recunoscute si transformate de Flash.

- Partile Shape (Forma) pot fi transformate in desene vectoriale din meniul Modify -> Combine Objects -> Union


      - Transformare Bitmap in Symbols
Nu se poate modifica stralucirea, contraxtul sau transparenta la o imagine direct importata, dar pot fi modificate la un obiect Symbol.
Daca se doreste aplicarea unuia din aceste filtre la o imagine, de exemplu pentru a se obtine un efect de transparenta ori luminozitate, se transforma intai imaginea in Symbol.
Se selecteaza imaginea, apoi se alege meniul Modify -> Convert to Symbol (sau tasta F8). In fereastra care apare, "Convert to Symbol", se alege de la Type tipul Movie Clip si click OK.
- Acum pot fi aplicate imaginii (devenita Symbol) Efecte de culoare si Filtre din Panoul Properties, la meniurile "Color Effect" si "Filters".

Daca nu se intentioneaza aplicare vreunui efect de culoare, ci obtinerea unui fisier de dimensiuni cat mai mici; la transformarea in Symbol, in loc de "Movie Clip" se alege tipul Graphic.

2. Optimizarea imaginilor importate

O metoda indicata pentru obtinerea unor fisiere Flash cat se poate de mici cand in ele au fost importate imagini, care cresc considerabil marimea fisierului, este optimizarea imaginilor importate, prin compresie.
- Pentru aceasta trebuie ca imaginea sa fie importata doar in panoul Library (de la File -> Import -> Import to Library), sau daca e adaugata si in Scena, sa fie stearsa din Scena fiindca imaginea ramane adaugata in Library.
- In panoul Library se da click dreapta pe imaginea importata si se alege Properties, se va deschide o fereastra cu diferite optiuni pt. compresie /optimizare (vedeti in imaginea urmatoare).

- Proprietati optimizare imagini importate

Proprietati optimizare imagini importate - Pentru a vedea efectul si rata de compresie obtinute dupa fiecare modificare a uneia din aceste optiuni, se apasa butonul Test.
- Butonul Update reincarca imaginea din locatia ei originala.
- Dupa ce s-a obtinut compresia dorita, se apasa OK. Astfel, in panoul Library imaginea ramane cu optimizarea facuta si poate fi folosita in Scena prin tragerea ei din Library.

Daca aceeasi imagine trebuie folosita de mai multe ori, in mai multe locuri in documentul Flash, este indicat tragerea ei de fiecare data din panoul Library, in loc de a folosi "Copy-Past". Deoarece, multiplicarea imaginii prin copiere (Copy-Past) mareste dimensiunile fisierului, pe cand, daca e luata din Library, va fi ca si cum este folosita o singura data.

Cand o imagine este importata in documentul Flash, pe langa faptul ca este adaugata in panoul Library, acea imagine este adaugata si in Paleta de Culori (pe randul cu efectele Gradient). Astfel, poate fi aleasa si folosita in desene ca orice culoare din Paleta de Culori (vedeti imaginea urmatoare).

- Import imagini - Paleta Culori

Import imagini - Paleta Culori

In afara de poze si imagini, pot fi importate si adaugate in continutul Flash si alte tipuri de fisiere, in special multimedia, cum ar fi: AVI, EPS, FLV, MP3, MP4, PDF, SWF

Un Test simplu in fiecare zi

HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Ce tag se foloseste pentru a adauga liste in elemente <ul> si <ol>?
<dt> <dd> <li>
<ul>
 <li>http://coursesweb.net/html/</li>
 <li>http://www.marplo.net/html/</li>
</ul>
Care valoare a proprietatii "display" seteaza elementul ca tip bloc si afiseaza un punct in fata?
block list-item inline-block
.some_class {
  display: list-item;
}
Care instructiune JavaScript transforma un obiect in sir JSON.
JSON.parse() JSON.stringify eval()
var obj = {
 "courses": ["php", "javascript", "ajax"]
};
var jsonstr = JSON.stringify(obj);
alert(jsonstr);    // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
Indicati clasa PHP folosita pentru a lucra cu elemente HTML si XML in PHP.
stdClass PDO DOMDocument
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>';
$dochtml = new DOMDocument();
$dochtml->loadHTML($strhtml);
$elm = $dochtml->getElementById("dv1");
echo $elm->nodeValue;    // CoursesWeb.net
Indicati forma de Prezent Continuu a verbului "to live" (a trai /a locui)
lived living liveing
I`m living here.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Care este forma de Gerunziu (sau Participiu Prezent) a verbului "vivir" (a trai /a locui)?
viviĆ³ vivido viviendo
Estoy viviendo aquĆ­.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Import Imagini

Last accessed pages

  1. Trecut nedefinit 4 (307)
  2. Viitor simplu - Exercitii si teste incepatori (11988)
  3. Verbele in limba engleza - Verbs (40806)
  4. Poezii pentru copii, in engleza (39934)
  5. Curs complet de limba engleza, incepatori (14343)

Popular pages this month

  1. Cursuri si Tutoriale: Engleza, Spaniola, HTML, CSS, Php-Mysql, JavaScript, Ajax (993)
  2. Gramatica limbii engleze - Prezentare Generala (636)
  3. Exercitii engleza - English Tests and exercises - Grammar (575)
  4. Prezentul simplu si continuu - Present Tense Simple and Continuous (464)
  5. Coduri pt culori (374)