Numerele sunt orice numar care nu e adaugat intre ghilimele (daca e scris intre ghilimele, e considerat String (sir)).
Numerele pot fi de mai multe feluri:
          - Pozitive ( 8, 11, 12.5 )
          - Negative ( -8, -11, -12.5 )
          - Intregi ( -40, -2, 4, 78 ) - Denumite "integer"
          - Cu virgula, sau fractionare ( -4.5, 7.8 ) - Denumite "float". In programare se foloseste punctul (.) intre partea intreaga si zecimale.
          - Hexazecimale ( 0x7d8 reprezinta numarul 2008 )
          - Exponentiale - Folosite pt. valori numerice mari (7.8e+8 = 780 000 000, adica 7.8x108).


• Ca si celelalte elemente de baza in ActionScript (siruri, Array), si numerele sunt considerate obiecte, deoarece au metode proprii pentru lucru cu ele.
O variabila care stocheaza numere se poate defini cu oricare din urmatoarele forme:
                var nume_var:Tipnr = nr;
                var nume_var:Tipnr = new Tipnr(nr);
                var nume_var:Tipnr = Tipnr(nr);
- nr este numarul adaugat in variabila "nume_var".
- Tipnr reprezinta clasa din ActionScript pentru tipul de numere care sunt stocate in variabila, poate fi de 3 feluri: - De obicei se foloseste prima varianta.

• Daca variabilei de tip "Number" nu i-se atribuie o valoare (un numar), ci este doar simplu declarata (var nume_var:Number;), valoarea va fi cea "defaul" folosita in AS3: NaN (Not a Number). Dar i-se poate atribui dupa ce a fost declarata.
Pentru a verifica daca o variabila are valoarea NaN se foloseste metoda "isNaN(nume_var)" (aceasta returneazaa true daca e NaN, sau false).
      Exemplu:
  var nr:Number;
  trace(nr);            // NaN
  trace(isNaN(nr));     // true
   nr = 78;
  trace(nr);            // 78

Cum pt. tipul Number valoarea default este NaN , pentru tipurile int si uint valoarea default este 0.
- "var nr:Number = .nr" si "var nr:Number = 0.nr" reprezinta acelasi numar.
- Pentru a defini o culoarea in ActionScript 3 se foloseste expresia 0xFFRRGGBB [F - Alpha (transparenta), R - Red (rosu), G - Green (verde), B - Blue (albastru)], aceasta e un "32-bit integer" si poate fi stocat in tipul "uint".
                Ex.     var culoare:uint = 0xafe8edfe;

1. Metode si Constante obiect Number

Obiectul Number nu are proprietati specifice, are cateva metode (functii) si constante. Operatiile cu numere se fac cu operatorii aritmetici si relationali (vedeti lectia Constante si Operatori) si cu obiectul Math (e prezentat mai jos).

- Metode obiect Number


- Constante obiect Number

2. Obiectul Math

Obiectul Math (sau clasa Math) contine metode si constante prin care se pot efectua operatii matematice mai avansate, cum ar fi: ridicarea la putere, obtinerea unui numar aleator, logaritmi, sau trigonometrice (cu sinus, cosinus, etc.).
• Sintaxa generala pentru folosirea metodelor Math este:
                Math.metoda(parametru)
      Exemple:

  var nr:Number = Math.pow(3, 4);        // Ridica 3 la puterea 4
  trace(nr);                             // 81

  var nr2:Number = Math.random();
  trace(nr2);                           // 0.32177373580634594

- Metode obiect Math pt. operatii aritmetice


- Metode obiect Math pt. operatii trigonometrice


- Pentru a afla valoarea in radiani, cand se cunosc gradele, se foloseste urmatoarea formula:
                val_radiani = val_grade * Math.PI/180;
      Exemplu:
  var grade:Number = 45;
  var radiani:Number = grade * Math.PI/180;
  trace(radiani);               // 0.7853981633974483

- Pentru a afla gradele, cand se cunosc radianii, se foloseste urmatoarea formula:
                val_grade = val_radiani * 180/Math.PI;
      Exemplu:
  var radiani:Number = 0.7854;
  var grade:Number = radiani * 180/Math.PI;
  trace(grade);               // 45

• Constantele sunt un numar fix. Sintaxa generala pentru folosirea constantelor Math este:
                Math.CONSTANTA
      Exemple:
  trace(Math.PI);                        // 3.141592653589793

  trace(Math.E);                        // 2.71828182845905

- Constante Math


Un Test simplu in fiecare zi

HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Ce tag HTML5 este indicat sa contina meniul cu link-uri de navigare in site?
<section> <nav> <article>
<nav><ul>
 <li><a href="http://coursesweb.net/css/" title="CSS Course">CSS Course</a></li>
 <li><a href="http://www.marplo.net/jocuri/" title="Flash Games">Flash Games</a></li>
</ul></nav>
Ce proprietate CSS muta elementrul in dreapta sau stanga de la locul unde e?
text-align clear float
.some_class {
  width: 30%;
  float: left;
}
Clic pe metoda obiectului Math care rotunjeste numarul x descrescator la cel mai apropiat intreg.
Math.ceil(x) Math.abs(x) Math.floor(x)
var num = 12.34567;
num = Math.floor(num);
alert(num);       // 12
Indicati functia PHP care returneaza numarul de caractere dintr-un sir.
mb_strlen() count() stristr()
$str = "sir cu caractere utf-8 åèö";
$nrchr = mb_strlen($str);
echo $nrchr;        // 29
Clic pe raspunsul potrivit la intrebarea: "When it happened?".
On the 7th of July 1996 It is a quarter to 5. Nice weather.
When it happened? On the 8th of August 2001.
- Cand s-a intamplat? Pe 8 August 2001.
Indicati raspunsul potrivit la intrebarea: "¿Cuando sucedió?".
Hace buen tiempo. En el 8 de Agosto de 2001 Son las tres menos cuarto.
¿Cuando sucedió? En el 8 de Agosto de 2001.
- Cand s-a intamplat? Pe 8 August 2001.
Obiect Number si Math - Numere

Last accessed pages

  1. Lucrul cu stiluri CSS (2773)
  2. Creare obiecte, proprietati si metode (437)
  3. Curs HTML gratuit Tutoriale HTML5 (32789)
  4. Substantive - Exercitii si teste engleza incepatori (11929)
  5. Prepozitii - Exercitii si teste engleza incepatori (3761)

Popular pages this month

  1. Prezentul simplu si continuu - Present Tense Simple and Continuous (3122)
  2. Cursuri si Tutoriale: Engleza, Spaniola, HTML, CSS, Php-Mysql, JavaScript, Ajax (2512)
  3. Gramatica limbii engleze - Prezentare Generala (2356)
  4. Prezent perfect si Prezent perfect continuu - Present perfect and Continuous (1961)
  5. Trecutul simplu si continuu - Past Tense Simple and Continuous (1609)