Curs Flash

In plan 3D se folosesc 3 directii, sau axe: X (pt. orizontala), Y (pt. verticala) si Z (pt. adancime sau perspectiva). Prin setarea si modificarea acestora, in special a axei Z, se obtin obiecte 3D si miscarea lor.
Pentru a facilita lucrul cu obiecte in plan 3D, Adobe Flash are doua instrumente speciale "3D Rotation Tool" si "3D Translation Tool".
      - Cu 3D Rotation Tool se face rotirea in jurul axelor X, Y, Z.
      - Cu 3D Translation Tool se misca obiectul Movie Clip (sau Text) dea lungul celor 3 axe. Miscarea in spatiu 3D se numeste translation (translatie).
- Important: Numai elementele Text si Symbol Movie Clip pot fi folosite pentru efecte si animatii 3D.
Flash furnizeaza doua spatii 3D diferite: global si local. Acestea pot fi activate /dezactivate din butonul Global Tronsform, situat in zona cu optiuni din bara cu unelte pt. desen (vedeti in imaginea urmatoare), care apare cand este ales unul din instrumentele "3D Rotation" sau "3D Translation". Implicit (Default), acest buton este activat, setat Global.
Instrumente pt 3D
      - Spatiu 3D Global este spatiul Scenei.
      - Local 3D este spatiul "Movie Clip-ului".
Cand un Movie Clip este rotit sau miscat in axa Z, acesta devine un 3D Movie Clip si apar cele 3 axe, in culori diferite: axa X este rosie, axa Y e verde si axa Z albastra. Cand este ales "3D Rotation Tool" aceste axe apar in cadrul unui cerc portocaliu, iar cand este selectat "3D Translation", acestea sunt niste sageti (dupa cum se observa in imaginea urmatoare).
Axe 3D
- Pentru a roti obiectul doar pe unul din axe, se tine apasat click pe linia axei respective (in dreptul cursorului mouse-ului va apare litera ei) si se misca mouse-ul in directia dorita. Rotatia se face in jurul unui cerculet mic din centru (acesta poate fi mutat cu mouse-ul). Pentru ca rotatia (cu 3D Rotation) sa se faca in jurul celor 3 axe in acelasi timp, se foloseste linia de cerc portocalie (la ea nu apare nici o litera).
- Miscarea obiectului in plan 3D se face cu "3D Translation", prin tragere cu mouse-ul de sagetile axelor. Cand este setat pe modul "Loca" (butonul "Global Transform" neactivat) miscarea apare in perspectiva, creand perceptia de apropiere si departare a obiectului.

Lucrul cu obiecte in plan 3D se invata mai bine prin practica. Efectuati urmatorul exemplu:

1. Deschideti un document Flash nou si desenati in Scena un dreptunghi (cu "Rectangle Tool" si de preferat cu o culoare galbena sau portocaliu deschis pentru a se distinge bine axele), apoi, transformati-l in Movie Clip (de la meniul Modify -> Convert to Symbol, iar la Type puneti Movie Clip si apasati OK).
2. Alegeti instrumentul "3D Rotation Tool" si exersati diferite rotiri ale dreptunghiului, cu fiecare din axele de control, tragand cu mouse-ul de ele.
  - Puteti sa mutati si cerculetul din centru mai in margine si sa rotiti iar.
3. Alegeti "3D Translation Tool" si trageti de fiecare din sagetile care apar la obiect.
4. Dezactivati butonul "Global Transform" (se trece in modul Local) si trageti din nou de sageti. Se observa miscarea in perspectiva.

Cand se creaza un Movie Clip si e selectat, in panoul Properties apare proprietatea 3D Position and View cu optiuni pentru a misca si aseza mai precis obiectul in planul 3D si perspectiva.
Properties 3D
- Perspectiva este precum lentila unei camere foto, care face obiectul mai indepartat sau mai apropiat (cand valoarea din dreptul ei se mareste), implicit e setata la 55. Se pot da valori intre 1 si 180 grade
- Punctul de disparitie este cel din adancime, in distanta, unde liniile laturilor se strang (cum este prezentat in imaginea de mai jos), poate fi modificat din valorile X si Y asociate lui.
- Butonul Reset muta punctul de disparitie la pozitia initiala, in centrul Scenei.
Punct disparitie 3D

Cand sunt selectate mai multe obiecte "Movie Clip", rotirea si miscarea se face la toate deodata, ca si cum ar fi un singur obiect, in aceeasi directie.
- In afara de elementul Symbol Movie Clip, si Textul poate fi pozitionat in plan 3D. Metoda este aceeasi, se selecteaza si se modifica pozitia textului cu "3D Rotation Tool" si "3D Translation Tool".

Un Test simplu in fiecare zi

HTML
CSS
JavaScript
PHP-MySQL
Engleza
Spaniola
Ce tag se foloseste pentru a adauga liste in elemente <ul> si <ol>?
<dt> <dd> <li>
<ul>
 <li>http://coursesweb.net/html/</li>
 <li>http://www.marplo.net/html/</li>
</ul>
Care valoare a proprietatii "display" seteaza elementul ca tip bloc si afiseaza un punct in fata?
block list-item inline-block
.some_class {
  display: list-item;
}
Care instructiune JavaScript transforma un obiect in sir JSON.
JSON.parse() JSON.stringify eval()
var obj = {
 "courses": ["php", "javascript", "ajax"]
};
var jsonstr = JSON.stringify(obj);
alert(jsonstr);    // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
Indicati clasa PHP folosita pentru a lucra cu elemente HTML si XML in PHP.
stdClass PDO DOMDocument
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>';
$dochtml = new DOMDocument();
$dochtml->loadHTML($strhtml);
$elm = $dochtml->getElementById("dv1");
echo $elm->nodeValue;    // CoursesWeb.net
Indicati forma de Prezent Continuu a verbului "to live" (a trai /a locui)
lived living liveing
I`m living here.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Care este forma de Gerunziu (sau Participiu Prezent) a verbului "vivir" (a trai /a locui)?
viviĆ³ vivido viviendo
Estoy viviendo aquĆ­.
- Traiesc /Locuiesc aici.
Obiecte in plan 3D

Last accessed pages

  1. Curs cu Tutoriale Node.js (4646)
  2. Participiu trecut (3971)
  3. Verbe modale - Modal verbs - CAN, COULD, MAY, MIGHT, MUST (66758)
  4. Trecut nedefinit 2 (441)
  5. Trecut perfect si Trecutul perfect continuu - Past perfect and Continuous (57443)

Popular pages this month

  1. Cursuri si Tutoriale: Engleza, Spaniola, HTML, CSS, Php-Mysql, JavaScript, Ajax (993)
  2. Gramatica limbii engleze - Prezentare Generala (636)
  3. Exercitii engleza - English Tests and exercises - Grammar (575)
  4. Prezentul simplu si continuu - Present Tense Simple and Continuous (464)
  5. Coduri pt culori (374)