In prima lectie, dupa Introducere, e aratat cum se creaza un script ActionScript, in care e prezentat si un exemplu simplu de adaugare text cu AS3. In aceasta lectie este explicat mai detaliat modul de creare si adaugare text intr-o prezentare Flash cu ActionScript 3.0, precum si cateva proprietati si metode pentru definirea textului.
- De ce sa creem Text sau alte obiecte cu ActionScript cand acestea pot fi create direct in Scena? De exemplu, pot fi facute prezentari, jocuri care in urma unor anumite actiuni ale utilizatorului sa genereze afisarea unui Text specific; acest lucru se realizeaza cu ActionScript.
• Pentru a crea text cu AS3 se foloseste obiectul /clasa TextField, aceasta contine mai multe proprietati si metode pentru definirea textului; cum ar fi, pentru culoare, marime, pozitie, si altele.
Iata cateva din proprietatile ce pot fi aplicate direct instantei pt. text.
// Initializeaza o instanta "TextField" intr-o variabila "txt" de acelasi tip "TextField" var txt:TextField = new TextField(); // Se aplica proprietati pt. campul de text, la instanta creata txt.x = 50; // Distanta fata de marginea din stanga txt.y = 80; // Distanta fata de marginea de sus txt.width = 200; // Lungimea campului pt. text txt.textColor = 0x0000da; // Culoarea textului txt.backgroundColor = 0xededfe; // Seteaza culoare fundal txt.background = true; // Activeaza afisarea culori de fundal txt.borderColor = 0x007800; // Seteaza culoare bordura txt.border = true; // Activeaza afisare bordura txt.text = "Bine ai venit \n Drum bun"; // Adauga textul // Alinierea zonei cu text (fundal si bordura) in campul creat txt.autoSize = "center"; // Aplica "addChild()" la instanta ca sa o adauge in prezentarea Flash addChild(txt);- "\n" adauga o linie noua.
// Initializeaza o instanta "TextField" intr-o variabila "txt" de acelasi tip "TextField" var txt:TextField = new TextField(); // Definire proprietati pt. campul de text txt.width = 180; txt.height = 100; txt.wordWrap = true; txt.multiline = true; // Setare variabila cu stilurile CSS aplicate var css_st:String = ".bv{color:#0808fe; font-family:Arial; font-size:16px; font-weight:bold;} .adf{color:#ed0708; font-family:Verdana; font-size:13px; font-style:italic}"; // Defineste instanta la obiectul "StyleSheet" var styles:StyleSheet = new StyleSheet(); // Aplica metoda "parseCSS" la variabila cu sirul CSS (css_st) styles.parseCSS(css_st); // Ataseaza la "txt", cu proprietatea "styleSheet" instanta cu stilul CSS din "styles" txt.styleSheet = styles; // Adaugare text cu format HTML si 2 clase pt. CSS ("bv" si "adf") txt.htmlText = '<span class="bv">Bun venit</span><br><font size="12" color="#00a800">pe site-ul <u><a href="https://marplo.net">marplo.net</a></u></font><br><span class="adf">Cursul Adobe Flash</span>.'; // Aplica "addChild()" la instanta ca sa o adauge in prezentarea Flash addChild(txt);- Acest cod va afisa o prezentare Flash precum cea din imaginea urmatoare:
Utilizarea obiectului TextFormat este un alt mod de a formata si defini grafic un text in campul "textField".
Pentru a folosi TextFormat, trebuie creata o instanta la acest obiect (cu new TextFormat), la care se pot aplica proprietatile si metodele acestuia, pe care le gasiti la pagina: Proprietati si metode TextFormat; apoi, instanta acestui obiect se adauga la cea pentru text (creata cu "textField").
// Se creaza o instanta TextFormat var textF:TextFormat = new TextFormat(); // Se aplica proprietati pt. formatul textului care va fi ulterior creat textF.leftMargin = 55; // Distanta fata de marginea din stanga a campului pt. text textF.font = "Arial"; // Defineste fontul textF.color = 0x5678fe; // Culoarea textF.size = 17; // Marimea textului (in pixeli) // Initializeaza o instanta "TextField" intr-o variabila "txt" var txt:TextField = new TextField(); // Definire proprietati pt. campul de text txt.width = 240; txt.wordWrap = true; txt.multiline = true; txt.text = "Text cu TextFormat \nCurs ActionScript 3"; // Adauga Textul // Aplica metoda "setTextFormat()" la campul de text, cu parametru instanta "textF" txt.setTextFormat(textF); // Aplica "addChild()" la instanta ca sa o adauge in prezentarea Flash addChild(txt);- Acest cod va afisa o prezentare Flash ca cea din imaginea urmatoare:
Caracterele folosite pentru text in instanta TextField pot fi restrictionate cu expresii tip REGEX, folosind proprietatea restrict.
Exemple:
textField.restrict = "0-9"; // Permite doar numere
textField.restrict = "0-9 A-F"; // Permie doar numere si litere mari de la A la F
textField.restrict = "0-9 A-F ^ a-z"; // Permie numere si litere mari de la A la F, fara litere mici
<ul> <li>http://coursesweb.net/html/</li> <li>http://www.marplo.net/html/</li> </ul>
.some_class { display: list-item; }
var obj = { "courses": ["php", "javascript", "ajax"] }; var jsonstr = JSON.stringify(obj); alert(jsonstr); // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>'; $dochtml = new DOMDocument(); $dochtml->loadHTML($strhtml); $elm = $dochtml->getElementById("dv1"); echo $elm->nodeValue; // CoursesWeb.net
I`m living here. - Traiesc /Locuiesc aici.
Estoy viviendo aquĆ. - Traiesc /Locuiesc aici.