Campurile de Text Input sunt zone in care textul poate fi modificat si adaugat de utilizator.
Pentru a crea un camp text input, se foloseste proprietatea "type" a obiectului TextField, cu valoarea "input" (sau valoarea TextFieldType.INPUT).
Campurile Text Input fiind create cu obiectul "TextField", se pot aplica si celelalte proprietati ale acestui obiect, pentru dimensionare, pozitie, formatarea textului si a zonei de text. Cum ar fi, definirea unei borduri, culoare background, setare numar caractere permise sau restrictionare caractere ce pot fi scrise in campul input.
// Definire Instanta de obiect TextField var txt_inp:TextField = new TextField(); // Se aplica proprietati instantei create txt_inp.x = 100; // Distanta fata de marginea din stanga txt_inp.y = 50; // Distanta fata de marginea de sus txt_inp.width = 100; // Lungimea campului de text txt_inp.height = 20; // Inaltimea txt_inp.type = "input"; // Seteaza campul de text ca Input txt_inp.border = true; // Activeaza afisarea unei borduri txt_inp.borderColor = 0x0000da; // Defineste culoarea bordurii // Permite doar adaugarea de numere si litere mici de la 'a' la 'e' txt_inp.restrict = "0-9 a-e"; // Setare numar maxim de caractere ce pot si scrise txt_inp.maxChars = 28; txt_inp.text = 'Nume'; // Adauga Instanta cu "txt_inp" in prezentarea Flash addChild(txt_inp);- Acest cod va afisa urmatoarea prezentare Flash. Daca testati, in campul de text afisat puteti sterge si adauga alt text, dar, comform setarii "txt_inp.restrict = "0-9 a-e";", utilizatorul poate scrie doar numere si litere de la 'a' la 'e'.
In general, rolul unui camp de Text Input e acela de a utiliza textul adaugat de utilizator pentru anumite actiuni.
Cu obiectul TextEvent ataugat la "addEventListener()" Flash recunoaste /detecteaza momentul (sau evenimentul) cand utilizatorul scrie ceva in campul Input; poate sa preia caracterul adaugat sau textul din camp, iar in functie de acestea se pot executa diferite instructiuni.
Sintaxa pentru utilizarea obiectului "TextEvent" este urmatoarea:
Evenimentul nu este expediat la stergerea caracterelor (cu Delete sau Backspace).
- Pentru a preveni /anula adaugarea in campul Input a caracterului tastat de utilizator, dar evenimentul sa fie insa capturat, se foloseste in functia apelata (aici "txtInp()" metoda preventDefault(). Este utila cand, de ex., se doreste afisarea altui cuvant sau caracter in functie de ce e scris.
// Definire Instanta de obiect TextField var txt_inp:TextField = new TextField(); // Se aplica proprietati instantei create txt_inp.x = 100; // Distanta fata de marginea din stanga txt_inp.y = 50; // Distanta fata de marginea de sus txt_inp.width = 100; // Lungimea campului de text txt_inp.height = 20; // Inaltimea txt_inp.type = "input"; // Seteaza campul de text ca Input txt_inp.border = true; // Activeaza afisarea unei borduri txt_inp.borderColor = 0x0000da; // Defineste culoarea bordurii txt_inp.maxChars = 28; // Numar maxim de caractere permise txt_inp.backgroundColor = 0xfefe18; // Defineste culoarea fundal txt_inp.background = true; // Activeaza afisare fundal // Adauga Instanta cu "txt_inp" in prezentarea Flash addChild(txt_inp); // Se defineste expresia ce recunoaste evenimentul din campul Input txt_inp.addEventListener(TextEvent.TEXT_INPUT, txtInp); // Functia ce va fi apelata de evenimentul setat function txtInp(txtEvent:TextEvent):void { // Preia numarul de caractere din "txt_inp" var nr:int = txt_inp.text.length; // Defineste efectuarea unor comenzi in functie de nr. de caractere // Schimbare culoare bordura si daca "nr>6" adauga background if(nr<3) txt_inp.borderColor = 0xda0000; else if(nr<5) txt_inp.borderColor = 0x00da00; else if(nr>5) txt_inp.backgroundColor = 0xe8e8fe; }- Daca adaugati acest cod intr-un document Flash nou, va rezulta urmatoarea prezentare:
Pentru a preveni /anula adaugarea in campul Input a caracterului tastat de utilizator, dar evenimentul sa fie insa capturat, se aplica in functia apelata (aici "txtInp()"), la obiectul cu evenimentul transmis (aici "txtEvent"), metoda preventDefault() (de ex., txtEvent.preventDefault();). Este utila cand, de ex., se doreste afisarea altui cuvant sau caracter in functie de ce se scrie.
- Pentru a adauga mai multe campuri de text input, trebuie creata cate o instanta cu "TextField" pt. fiecare Input.
In afara de evenimentul creat la adaugarea de caractere, se pot efectua diferite actiuni si pentru momentele cand utilizatorul da click /intra pe un camp Text Input (FOCUS_IN) sau iese din el (FOCUS_OUT), utilizand evenimentele FocusEvent (FOCUS_IN si FOCUS_OUT).
Metoda este similara cu cea prezentata mai sus, pentru "TextEvent"
// Functie pentru creare campuri Text Input // Preia ca argumente: instanta, distanta Y si text function setInput(inst, dy, txt):void { // Se aplica proprietati instantei primite "inst" inst.x = 100; // Distanta fata de marginea din stanga inst.y = dy; // Distanta fata de marginea de sus inst.width = 100; // Lungimea campului de text inst.height = 20; // Inaltimea inst.type = "input"; // Seteaza campul de text ca Input inst.border = true; // Activeaza afisarea unei borduri inst.borderColor = 0x0000da; // Defineste culoarea bordurii inst.maxChars = 28; // Numar maxim de caractere permise inst.backgroundColor = 0xe8e8e8; // Defineste culoarea fundal inst.background = true; // Activeaza afisare fundal inst.text = txt; // Textul initial afisat in Input // Adauga Instanta in prezentarea Flash addChild(inst); } // Functia pt. FOCUS_IN function setFIn(focus:FocusEvent):void { // Defineste culoare bordura si background pt. campul tinta (target) (focus.target as TextField).borderColor = 0x00da00; (focus.target as TextField).backgroundColor = 0xfefe08; } // Functia pt. FOCUS_OUT function setFOut(focus:FocusEvent):void { // Defineste culoare bordura si background pt. campul tinta (target) (focus.target as TextField).borderColor = 0xfe0000; (focus.target as TextField).backgroundColor = 0xe7e8fe; } // Definire prima si a doua Instanta de obiect TextField var txt_inp1:TextField = new TextField(); var txt_inp2:TextField = new TextField(); // Setare pt. recunoastere evenimente FocusEvent (FOCUS_IN si FOCUS_OUT), pt fiecare instanta txt_inp1.addEventListener(FocusEvent.FOCUS_IN, setFIn); txt_inp1.addEventListener(FocusEvent.FOCUS_OUT, setFOut); txt_inp2.addEventListener(FocusEvent.FOCUS_IN, setFIn); txt_inp2.addEventListener(FocusEvent.FOCUS_OUT, setFOut); // Apelare functie "setInput" pt. definirea campurilor la fiecare instanta TextField setInput(txt_inp1, 50, 'Input 1'); setInput(txt_inp2, 80, 'Input 2');- Acest cod afiseaza 2 campuri de Text Input. Cand se da click pe unul din ele (oricare) se schimba culoarea lui de fundal si a bordurii (dupa cum e setat in functia "setFIn()"), iar cand se iese din acel camp se modifica din nou acele culori (dupa cum e setat in functia "setFOut()"). Puteti testa si vedea in prezentarea urmatoare.
<ul> <li>http://coursesweb.net/html/</li> <li>http://www.marplo.net/html/</li> </ul>
.some_class { display: list-item; }
var obj = { "courses": ["php", "javascript", "ajax"] }; var jsonstr = JSON.stringify(obj); alert(jsonstr); // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>'; $dochtml = new DOMDocument(); $dochtml->loadHTML($strhtml); $elm = $dochtml->getElementById("dv1"); echo $elm->nodeValue; // CoursesWeb.net
I`m living here. - Traiesc /Locuiesc aici.
Estoy viviendo aquĆ. - Traiesc /Locuiesc aici.