Obiectul Math
contine proprietati si metode pentru constante si operatiuni matematice.
Nu este nevoie sa fie creat in script un obiect Math inainte de a fi folosit, acesta se aplica direct, urmat de proprietate sau metoda.
const x = Math.PI; //valoarea constantei PI var y = Math.sqrt(16); //radical din 16
<script> //returneaza un numar aleator intre min si max (inclusive) function randomInt(min, max){ min = Math.ceil(min); max = Math.floor(max); return Math.floor(Math.random() *(max - min + 1)) +min; } var nr1 = randomInt(1, 10); //numar intre 1 si 10 var nr2 = randomInt(-10, 20); //numar intre -10 si 20 document.write('<br> Numar aleator intre 1 si 10: '+ nr1 +'<br> Numar aleator intre -10 si 20: '+ nr2); </script>
//definire proprietate Math.prop_name = prop_val; //definire metoda Math.method_name = function(){ //codul metodei }
<script> //returneaza cel mai mare divizor comun la o lista de numere transmise ca argumente Math.cmmdc = function() { if(arguments.length ==2){ if(arguments[1] ==0) return arguments[0]; else return Math.cmmdc(arguments[1], arguments[0] % arguments[1]); } else if(arguments.length >2){ var result = Math.cmmdc(arguments[0], arguments[1]); for(var i=2; i<arguments.length; i++) result = Math.cmmdc(result, arguments[i]); return result; } }; let mdv = Math.cmmdc(20, 30, 15, 70, 40); // 5 document.write('<br> Cel mai mare divizor comun al numerelor: (20, 30, 15, 70, 40) este: '+ mdv); </script>
Math.E
- constanta lui Euler (aproximativ 2.718)Math.LN2
- logaritm natural din 2 (aproximativ 0.693)Math.LN10
- logaritm natural din 10 (aproximativ 2.303)Math.LOG2E
- logaritm in baza 2 din E (aproximativ 1.443)Math.LOG10E
- logaritm in baza 10 din E (aproximativ 0.434)Math.PI
- constanta PI (aproximativ 3.14159)Math.SQRT1_2
- radical din 0.5 (aproximativ 0.707)Math.SQRT2
- radical din 2 (aproximativ 1.414)Math.abs(x)
- returneaza valoarea absoluta (pozitiva) a numarului x.
var n1 = 18; var n2 = -25.3; console.log(Math.abs(n1)); // 18 console.log(Math.abs(n2)); // 25.3
Math.acos(x)
- returneaza arccosinus din x.
var n1 = -1; var n2 = 0.5; console.log(Math.acos(n1)); // 3.141592653589793 console.log(Math.acos(n2)); // 1.0471975511965979
Math.asin(x)
- returneaza arcsinus din x.
var n1 = -1; var n2 = 0.5; console.log(Math.asin(n1)); // -1.5707963267948966 (-pi/2) console.log(Math.asin(n2)); // 0.5235987755982989
Math.atan(x)
- returneaza arctangenta din x.
var n1 = 1; var n2 = 0.5; console.log(Math.atan(n1)); // 0.7853981633974483 console.log(Math.atan(n2)); // 0.4636476090008061
Math.atan2(y, x)
- returneaza unghiul dintre axa si un punct de coordonate (x,y).
var v1 = Math.atan2(90, 15); var v2 = Math.atan2(15, 90); console.log(v1); // 1.4056476493802699 console.log(v2); // 0.16514867741462683
Math.cbrt(x)
- returneaza radacina cubica (radical de ordin 3) a numarului x.
var n1 = 64; console.log(Math.cbrt(n1)); // 4
Math.ceil(x)
- returneaza cel mai apropiat intreg mai mare sau egal cu x.
var n1 = 18.7; var n2 = -25.3; console.log(Math.ceil(n1)); // 19 console.log(Math.ceil(n2)); // -25
Math.cos(x)
- returneaza cosinus din x.
var n1 = 0; var n2 = 1; console.log(Math.cos(n1)); // 1 console.log(Math.cos(n2)); // 0.5403023058681398
Math.exp(x)
- returneaza valoarea lui E la puterea x.
var n1 = 2; var n2 = -1; console.log(Math.exp(n1)); // 7.38905609893065 console.log(Math.exp(n2)); // 0.36787944117144233
Math.floor(x)
- returneaza cel mai apropiat intreg mai mic sau egal cu x.
var n1 = 18.7; var n2 = -25.3; console.log(Math.floor(n1)); // 18 console.log(Math.floor(n2)); // -26
Math.hypot(x1, x2, ...)
- returneaza radicalul sumei patratelor numerelor x1, x2, ...
var n1 = 3; var n2 = 4; console.log(Math.hypot(n1, n2)); // 5
Math.log(x)
- returneaza logaritm natural din x.
var n1 = 1; var n2 = 10; console.log(Math.log(n1)); // 0 console.log(Math.log(n2)); // 2.302585092994046
Math.log10(x)
- returneaza logaritm in baza 10 din x.
var n1 = 100000; var n2 = 2; console.log(Math.log10(n1)); // 5 console.log(Math.log10(n2)); // 0.3010299956639812
Math.max(x1, x2, ...)
- returneaza maximul dintre x1, x2, ...
var n1 = 61.5; var n2 = -65.3; var n3 = 53; console.log(Math.max(n1, n2, n3)); // 61.5
Math.min(x1, x2, ...)
- returneaza minimul dintre x1, x2, ...
var n1 = 61.5; var n2 = -65.3; var n3 = 53; console.log(Math.min(n1, n2, n3)); // -65.3
Math.pow(x, y)
- returneaza valoarea lui x la puterea y.
var x = 4; var y = 3; console.log(Math.pow(x, y)); // 64
Math.random()
- returneaza un numar aleator intre 0 si 1.
document.write('<br> - Numar aleator intre 0 si 1: '+ Math.random());
Math.round(x)
- rotunjeste pe x la cel mai apropiat intreg.
var n1 = 5.8; var n2 = -25.38; console.log(Math.round(n1)); // 6 console.log(Math.round(n2)); // -25
Math.sin(x)
- returneaza sinus din x.
var n1 = 0; var n2 = 1; var n3 = Math.PI /2; console.log(Math.sin(n1)); // 0 console.log(Math.sin(n2)); // 0.8414709848078965 console.log(Math.sin(n3)); // 1
Math.sqrt(x)
- returneaza radical din x.
var n1 = 4; var n2 = 81.25; console.log(Math.sqrt(n1)); // 2 console.log(Math.sqrt(n2)); // 9.013878188659973
Math.tan(x)
- returneaza tangenta din x.
var n1 = 1; var n2 = 90; console.log(Math.tan(n1)); // 1.5574077246549023 console.log(Math.tan(n2)); // -1.995200412208242
Math.trunc(x)
- returneaza partea intreaga a numarului x (eliminand zecimalele).
var n1 = 18.78; var n2 = -25.3; console.log(Math.trunc(n1)); // 18 console.log(Math.trunc(n2)); // -25
<ul> <li>http://coursesweb.net/html/</li> <li>http://www.marplo.net/html/</li> </ul>
.some_class { display: list-item; }
var obj = { "courses": ["php", "javascript", "ajax"] }; var jsonstr = JSON.stringify(obj); alert(jsonstr); // {"courses":["php","javascript","ajax"]}
$strhtml = '<body><div id="dv1">CoursesWeb.net</div></body>'; $dochtml = new DOMDocument(); $dochtml->loadHTML($strhtml); $elm = $dochtml->getElementById("dv1"); echo $elm->nodeValue; // CoursesWeb.net
I`m living here. - Traiesc /Locuiesc aici.
Estoy viviendo aquí. - Traiesc /Locuiesc aici.