Curs Flash - Cuprins Lectii:
1. Principalele ferestre in Adobe Flash
- In aceast prim tutorial din lectiile cursului Adobe Flash sunt prezentate principalele fereste de lucru in aplicatia Adobe Flash CS5.
2. Simpla animatie Flash, Save, Export
- Aceasta lectie arata si va invata cat de usor poate fi creata o animatie flash cu Adobe Flash.
- Prezinta modul de salvare, deschidere si export a continutului unui document Flash si cum se include continutul Flash intr-o pagina Web.
3. Scena si instrumente de lucru in Flash
- Explorarea scenei si a panourilor cu instrumentele de lucru in Adobe Flash
4. Desenare cu Merge Drawing si Object Drawing
- Prezentarea modurilor de desen "Merge Drawing" si "Object Drawing". Diferente si particularitati.
5. Dreptunghi, Oval, Poligon - Stea
- Instrumente pt. desenat rapid si usor figuri geometrice simple: dreptunghi, patrat, cerc, oval, poligoane, stele.
6. Linie si Text
- Instrumentul pentru desenat linii, creare text si utilizare proprietati pt. text in Adobe Flash.
7. Pensula si Radiera
- Folosirea pensulei (inclusiv Spray-ul) si a radierei in Adobe Flash. Diferitele moduri de lucru pentru pensula si radiera.
8. Despre Selectari
- Tutorial despre cum se fac selectarile in Adobe Flash, tehnici si exemple. Instrumente pt. select: "Selection Tool", "Subselection Tool", "Free Transform Tool" si "Lasso Tool".
9. Creion si Stilou
- Tutorial in care e prezentat, cu exemple, modul de utilizare a instrumentelor creion si stilou.
10. Calimara si Pipeta
- Utilizarea uneltelor cunoscute cu denumirile de Pipeta si Calimara: "Paint Bucket", "Ink Bottle", "Eyedropper".
11. Deco Tool
- Descrierea instrumentului "Deco Tool", desene si efecte decorative, prezentarea modului de utilizare si un mic exemplu.
12. Snap to Objects si Snap Align
- Tutorial "Snap to Objects" si "Snap Align", optiuni ajutatoare in trasarea, unirea si alinierea desenelor si obiectelor in scena de lucru Adobe Flash.
13. Culori in Adobe Flash - Definire si Salvare
- Definirea de culori noi in Adobe Flash, Salvare culori noi in paleta de culori.
- Utilizare panouri Color si Swatches.
14. Utilizare Gradient
- Tutorial despre modul de folosire si editare a efectelor de culori Gradient.
- Utilizarea instrumentului Gradient Transform Tool.
15. Gruparea elementelor in Flash
- Cum se face gruparea mai multor elemente in Flash: linii, desene, forme, text, si altele, intr-un singur obiect. Utilizarea si avantajele gruparii, degruparea.
16. Suprapunere, Aliniere si Rotire
- Tutorialul din aceasta lectie prezinta optiunile folosite pentru diferite moduri de aranjare a elementelor in raport cu alte obiecte sau cu Scena: Suprapunere, Aliniere si Rotire.
17. Creare, Utilizare Symbols si Instante
- Introducere si explicatii generale despre crearea si utilizare elemente Symbol in Flash, editare symbol si lucrul cu instantele lui.
18. Graphic Symbols si Instante
- Crearea si utilizarea elementului Graphic Symbol. Alte lucruri si optiuni despre Instantele de Simbol.
19. Movie Clip Symbols
- Tutorial creare si utilizare Movie Clip Symbols.
20. Symbols - Creare Butoane
- Lectie in care este prezenat modul de creare a unui buton simplu (Button Symbol) in Flash.
21. Import Imagini
- Uilizarea imaginilor din surse externe in documentul Flash. Import imagini in Scena si in panoul Library.
- Optimizare /compresie imagini importate.
22. Animatie - Introducere
- Introducere in crearea animatiei, tipuri de cadre (frames) din panoul Timeline.
- Creare animatie cadru cu cadru (frame by frame).
23. Classic Tween - Animatie
- Despre animatia Tween. Modul de creare al unei animatii Classic Tween.
24. Motion Tween - Animatie
- Creare animatie cu Motion Tween. Metode de lucru si editare Motion Tween.
25. Shape Tween - Animatie
- Creare animatie cu Shape Tween. Adaugare si utilizare controale de transformare Shape Hints.
26. Creare multiframe Symbols
- Cum se adauga mai multe cadre de animatie intr-un Symbol si stocate in panoul Library, Multiframe Symbol.
27. Adaugare sunete si efecte audio in Flash
- Adaugare sunete in continutul Flash, cateva optiuni pentru efecte audio si cum se poate comprima sunetul adaugat.
28. Utilizare Bone Tool
- Utilizare Bone Tool, exemple de aplicare bones in Forme si cu Symbols. Creare legaturi IK - Inverse Kinematics.
29. Animare structura cu Bones - Armature
- Animare Armature, creare Pose Frame si animatie la o structura de legaturi cu bones.
- Proprietati pentru stratul Armature si Bone.
30. Bind Tool si Control Points
- Utilizare Bind Tool. Controlul legaturilor cu bones si a miscarii, prin Control Points. Conectare, deconectare puncte de legatura, adaugare si stergere Control Points.
31. Utilizare Masks
- Creare si utilizare Masks Layers in Adobe Flash. Straturi masca, exemplu de efect animatie cu Strat Masca.
32. Obiecte in plan 3D
- Pozitionare, rotire si miscare obiecte in spatiu 3D. Instrumente si optiuni pentru lucru cu obiecte Movie Clip, axe si directii in plan 3D (X, Y si Z).
33. Video in Flash - Adobe Media Encoder
- Codare filme, fisire video, din format AVI, MPEG, WMV in F4V, FLV sau MP4, cu Adobe Media Encoder si cum se folosesc cateva din setarile acestui program.
34. Import Video in Flash
- Utilizare (import) filme in document Flash, redate din locatie externa. Adaugare prezentare SWF cu Video Player in pagini web.
ActionScript 3.0
Introducere ActionScript 3.0
- Introducere curs programare ActionScript 3.0. Lectie de inceput, introductiva, in Adobe Flash CS5 cu ActionScript 3, panou de lucru si scriere cod.
1. Primul script ActionScript 3
- Creare prim script in ActionScript 3. Adaugare text si patrat intr-o prezentare Flash, cod simplu AS3.
2. Intelegere OOP - Object Oriented Programming
- Scurta introducere de intelegere a conceptului OOP - Object Oriented Programming. Lucrul cu proprietati, metode si evenimente in ActionScript 3.
3. Variabile, Comentarii si trace
- Cum se definesc variabile in ActionScript 3. Tipuri de variabile, adaugare comentarii si utilizare functie trace().
4. Constante si Operatori
- Cum se definesc constantele. Tipuri de operatori, aritmetici, compusi, de egalitate, logici, si lucrul cu operatori.
5. Instructiuni conditionale: if, else, switch
- Tutorial instructiuni conditionale, if, else, switch. Utilizare instructiuni conditionale cu operatori logici.
6. Instructiuni repetitive - FOR
- Prezentare instructiune repetitiva - FOR. Utilizare versiuni ale instructiunii For: FOR ... IN, FOR EACH ... IN.
7. Instructiuni repetitive - WHILE
- Prezentare instructiune repetitiva - WHILE. Utilizare WHILE si DO ... WHILE.
8. Utilizare Break si Continue
- Utilizare instructiuni BREAK si CONTINUE impreuna cu buclele FOR si WHILE, pentru controlul executiei acestora.
9. Functii - Creare si Utilizare
- Creare si utilizare functii, simple si cu forma complexa (sau completa). Definirea tipului de data returnata si apelare functie.
10. Functii - Utilizare avansata
- Modalitati mai avansate de utilizare a functiilor. Despre lucrul cu variabile, functii si parametri. Functii recursive.
11. Obiectul String - Siruri
- Obiectul String, sir. Creare siruri, lucru cu ghilimele simple si duble, secvente escape, proprietati si metode obiect string.
12. Obiect Number si Math - Numere
- Obiectul Number, tipuri de Numere: Number, int si uint. Metode si constante ale obiectului Number si Math.
13. Data si Timp - Obiect Date
- Utilizare obiect Date, lucru cu data si timp: anul, luna, ziua, ora, minute, secunde, milisecunde. Proprietati si metode ale obiectului Date.
14. Array
- Creare si utilizare Array. Apelare, modificare, adaugare elemente in Array si aflare numarul lor.
15. Array - Avansati
- Metode si elemente mai avansate de lucru cu Array. Creare Array multi-dimensional si asociativ. Parcurgere array.
16. Array - Lucru cu functii
- Prezentari si exemple cu metode si functii AS3 pentru lucru cu Array: splice, slice, pop, push, shift, unshift, sort, reverse, join, map.
17. Code Snippets - Adaugare si Creare
- Coduri predefinite ActionScript 3 in panoul Flash Code Snippets. Adaugare si creare coduri si functii in Code Snippets.
18. Detectare evenimente in ActionScript 3
- Lucru cu evenimente in Flash - ActionScript 3 Events. Detectare, recunoastere si stergere eveniment. Prioritatea de declansare evenimente.
19. MouseEvent - Evenimente pentru Mouse
- Detectare si capturare evenimente (actiuni) facute cu mouse-ul, obiectul MouseEvent. Preluare si utilizare coordonate mouse.
20. KeyboardEvent - Evenimente pentru Tastatura
- Detectare si capturare evenimente realizate prin apasarea butoanelor de la tastatura. Obiectul KeyboardEvent si proprietatile lui.
21. Creare si Adaugare text cu ActionScript 3
- Creare si adaugare text in prezentare Flash cu ActionScript 3. Proprietati TextField. Adaugare text cu tag-uri HTML si stiluri CSS. Utilizare clasa FormatText.
22. Campuri de Text Input
- Creare si adaugare campuri de text Input. Recunoastere evenimente in camp text Input, utilizare TextEvent si FocusEvent (FOCUS_IN si FOCUS_OUT).
23. addChild si removeChild
- Despre functiile addChild si removeChild. Lucru cu metodele ActionScript addChild(), removeChild() si alte functii din aceasta categorie.
24. OOP - Clase si Obiecte - Creare Clasa
- OOP - Creare clase in ActionScript 3, definire package, metoda constructor si accessor. Creare si utilizare instante de obiect la clasa.
25. OOP - Clase si Obiecte - Folosire Mostenire
- OOP, clase in ActionScript 3. Utilizare mostenire, sub-clase extinse dintr-o clasa de baza, clase copil, parinte si nepot.
26. Clase si Obiecte - Elemente statice
- Creare clase cu elemente statice. Instructiunea static, definire si utilizare variabile, proprietati, constante si metode statice.
27. Clase si Obiecte - Interface
- Definire clase de tip interface (interfata). Implementare si utilizare interface.
28. Clasa Object - Creare Obiecte
- Obiecte cu clasa Object. Definire, modificare, stergere si verificare proprietati si metode din obiect construit cu Object.
29. Creare Obiecte - Imbricare si parcurgere
- Creare obiecte imbricate, cu clasa Object. Parcurgere elemente din obiect (proprietati si metode).
30. Lucru in ActionScript 3 cu obiecte din Library
- Lucru in ActionScript 3 cu obiecte aflate in panoul Library. Creare clase si instante la elementele din Library cu AS3.
31. Creare evenimente noi
- Cum se creaza evenimente noi, custom events, in ActionScript 3, cu clasa EventDispatcher.
32. Creare date XML - E4X in ActionScript 3
- Creare date in format XML in AS3, utilizand mai multe variante continute de E4X, prin operatorul punct si metode XMLList.
33. Accesare date XML - E4X
- Accesare elemente, tag-uri, atribute, comentarii si instructiuni de procesare din date in format XML, cu E4X si metode XMLList.
34. Incarcare si parcurgere XML din fisier extern
- Incarcare si accesare date XML din fisier extern, parcurgere elemente din obiect XML cu instructiunea "for each ... in".
35. Editare, Modificare XML - E4X
- Editare date din obiect XML. Modificare, adaugare si stergere elemente si atribute din XML cu functiile specifice E4X.
36. Namespace XML - E4X
- Lucru cu namespace XML - E4X in ActionScript 3.0, creare si adaugare namespace. Operatorul doua-puncte (::) pentru accesare elemente cu namespace.
37. RegExp - Expresii regulate in ActionScript
- Utilizare expresii regulate, RegExp (Regular Expresions) in ActionScript 3. Metode ale claselor RegExp si String pt. lucru cu expresii regulate.
38. Animatie cu clasa Timer
- Animatie folosind clasa Timer, metodele start(), stop(), reset() si evenimente de tip TimerEvent: TIMER, TIMER_COMPLETE.
-
Curs, lectii online si tutoriale de initiere Adobe Flash, ActionScript 3.0 -
Curs realizat de MarPlo