Totul se rezumă la modul în care materialul activ este ținut în electrod și la ruta pe care trebuie să o ia ionii din acel material pentru a-și livra sarcina. Electrodul tipic de cărbune este realizat cu un amestec de pulberi, aditivi și lianți. În cazul în care se utilizează nanotuburi de carbon, acestea sunt de obicei lipite într-un mod confuz,. Acest lucru oferă ionilor purtători de sarcină o cale aleatorie, haotică și blocată frecvent pentru a traversa drumul către colectorul de curent sub sarcină.
Nanotuburile de carbon ale Nawa sunt aliniate vertical, si creează o structură anodică sau catodică mai asemănătoare unei periuțe de păr, cu o sută de miliarde de nanotuburi drepte, foarte conductoare, care se ridică din fiecare centimetru pătrat. Fiecare dintre acești poli mici este apoi acoperit cu material activ, fie el litiu-ion sau altceva.
Rezultatul este o reducere a traiectoriei medii libere a ionilor - distanța pe care trebuie să o parcurgă încărcătura pentru a intra sau ieși din baterie - deoarece fiecare blob de litiu este mai mult sau mai puțin atașat direct la un nanotub, care acționează ca un autostradă liniară și parte a colectorului de curent.
Acest lucru mărește radical densitatea puterii - capacitatea bateriei de a oferi rate de încărcare și descărcare rapide - cu un factor de până la 10x, ceea ce înseamnă că bateriile mai mici pot consuma de 10 ori mai multă putere, iar timpul de încărcare pentru aceste baterii poate fi redus. Nawa spune că o taxă de cinci minute ar trebui să vă poată duce de la 0 la 80%, având în vedere infrastructura de încărcare potrivită.
Deoarece sunt goluri în schela de nanotuburi ultra-ușoare, mai puțin liant și materiale aditive, o baterie care conține o cantitate dată de material activ poate deveni mult mai ușoară și mai compactă. Densitatea energiei, atât în greutate, cât și în volum, va crește cu factori de 2-3.
Nawa spune că durata de viață a unei baterii ar trebui să fie de cinci ori mai mare folosind această tehnologie.